hmm men det blir alltså 1 uttag var 5:e meter längs väggen ungefär.

så jag skulle vilja dra 1 rör från centralen till uttag nr1, sedan fortsätta med röret till nr2, och sedan vidare till nr 3

då klarar jag mig med ca 15 meter.

Du kan ju offra två dosor i så fall och sätta en vardera över uttag 1 och 2 så blir det ingen skillnad i sträcka kanske tom mindre. Vid en dragning som du gör kan det vara bra att oavsett hur se till att man går rakt vertikalt upp/ned vid uttagen och i sidled högt upp. Om man fäster upp grejer på väggarna är det bra att det är fritt så mycket som möjligt och logiskt förutsägbart hur ledningar går. Är ju inte ovanligt i en verkstad att man vill ha diverse fäst på väggarna.

så skulle man kunna göra, då blir det täcklock på apparatdosorna bara..

men vad kan detta vara för fördelar jämfört med att montera CEE direkt på apparatdosan?

tommib
Bättre fäste för CEE-uttaget. Tänk på att de utsätts för relativt stor belastning när man drar i och ur för att de är så tröga.

• Gilla
GK100
  • Laddar…
tack för bra hjälp!

kan vara smart att säta dosor på samma höjd, dvs ovanför dörrar för att få röret vågrätt.

sean gå ner med slang till uttagen.

kan kanske passa på att gå ut genom väggen på något ställe å så man får uttag utomhus =)

nu ska jag "bara" sätta innertaket, sedan regla på väggarna invändigt, sen blir det lite eldragning

och sen isolering och skivor...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.