8 736 läst ·
34 svar
9k läst
34 svar
Infälld förläggning i garage, trefas?
är det samma apparatdosor man använder till 3 fasen som till övriga installation?
att sätta utanpåliggande CEE uttag som täcker apparatdosan tycker jag låter som en bra lösning för mig och någo jag accepterar utseendemässigt.
OM det är okej att göra så, alltså vanliga apparatdosor och 16 5g2,5 mellan...
att sätta utanpåliggande CEE uttag som täcker apparatdosan tycker jag låter som en bra lösning för mig och någo jag accepterar utseendemässigt.
OM det är okej att göra så, alltså vanliga apparatdosor och 16 5g2,5 mellan...
är dessa dosor större än billiga dosor? tänkte det kanske behövs lite utrymme att koppla vidare 5 ledare..tommib skrev:
jag tänkte köpa 16mm slang med fördragen 5g2,5 då räcker väl 16mm anslutningar?
Man ska egentligen inte dra 5 st 2,5 kvmm ledare i 16 mm rör enligt rekommendation men det går ju... Rekommenderat max i 16 mm rör är fyra 2,5 kvmm ledare.
VP-2 finns i olika storlekar och utrymmet beror på montagedjupet. Det är samma som i billigare dosor och inget problem i något av fallen.
VP-2 finns i olika storlekar och utrymmet beror på montagedjupet. Det är samma som i billigare dosor och inget problem i något av fallen.
vad jag förstått av forumet ska värmen inte vara ett problem i 16 rör, utan själva idragandet.
köper man då fördragna så är det problemet löst som jag förstår det.
iof kanske det finns fördragen 20 med?
köper man då fördragna så är det problemet löst som jag förstår det.
iof kanske det finns fördragen 20 med?
vad är tex detta då?
https://www.hornbach.se/shop/FLEXRO...k23eJJcbkZktpkZoQyEOhaQP8W-YNQnMaAr3MEALw_wcB
https://www.hornbach.se/shop/FLEXRO...k23eJJcbkZktpkZoQyEOhaQP8W-YNQnMaAr3MEALw_wcB
Har aldrig sett 5g2,5 i nått annat än 20 slang, och när det gäller slangen i #24 är det diametern hos 3g1,5 som anges, PMflex 5g2,5 är 20 mm, vad det första exemplet är har jag ingen aning om. Men jag håller helt med tommib
fanns nån tråd med diskussion om detta här på forumet, så jag förutsatte att det fanns..
men visst VP2 dosor och 20 slang duger väl lika bra, bättre åt mig =)
men visst VP2 dosor och 20 slang duger väl lika bra, bättre åt mig =)
men man kunde väl inte vidarekoppla på det sättet?
Beror på vad du väljer för uttag. Men som även elmont skrev tidigare sätter du bara en kopplingsdosa strategiskt där du går ut med dina fyra rör, en matning tre till utlopp för uttagen. Om du inte får till infästningen av uttagen bra med dosa under blir det en B-lösning, och lite så blir det även om du lyckas på den punkten.