Sen brukar marken i industriområden ofta endast vara lämpade för mindre känslig markanvändning (mkm) å därför är det inte alldeles lätt att få tillstånd för känslig markanvändning(mk) utan provtagning.

Som tidigare nämnts är det inte helt enkelt att bara ändra markanvändning, och väldigt sällan krävs det endast bygglov. Det är ovanligt att ett område i en detaljplan möjliggör för både bostad och industri. Således krävs det ny detaljplan för att kunna få ett bygglov för ändrad användning.

timmelstad skrev:
Man har väl rimligen någon verksamhetsrelaterad fastighetsförsäkring på industrifastigheten i händelse av inbrott/brand eller dylikt.
Vet inte vad du syftar på. En verksamhetsrelaterad försäkring ersätter naturligtvis inte privata tillhörigheter som försvinner ur boendet där. Om du menar att man bör ha en brandförsäkring för industrifastigheten innan man tänder eld så ligger det något i det... svårt att tjäna pengar på kuppen annars.

RoTe
Nu var ju primära målet med fastigheten att kunna ha maskiner och fordon där, så jag är inte intresserad att klassa den som något annat. Jag bara undrade vad jag kunde råka ut för om jag bosatte mig i kontoret. :)

O
Att du blir klassad som arbetsmyra? :P

Kanske "Uppdrag granskning" knackar på dörren tillsammans med tajländsk tolk...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.