Hej till alla. Har en fråga, min duktiga kompis hade kopplat sin ny induktionsspis på fel sätt.Den är 230/400v men han glömde att koppla nollan. Så gick spis en stund och säkringen gick sen.. Han hade kopplat 3 fas och PE. Frågan är vad tror ni att spisen kommer att funka eller han kan åka direkt och köpa en ny? så ser ut schema och han hade kopplat samma som på bild nr. 3. Elkopplingsschema för induktionsspis med förklaringar för 230V och 400V anslutningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Köp ny spis.
 
Njaa. Testa först med korrekt kopplad nolla. Undersök sedan om det kan finnas en säkring. Jag hjälpte en granne med en häll som utsattes för samma problem. Men i det fallet var det PEN (kombinerad nolla skyddsjord) för hela huset som hade fallit bort. I de fallet fanns det en glasrörs säkring på kretskortet. Hjälpte att byta den.
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.