2 664 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
induktionshäll
Tips: använd sökfunktionen. 
Den här fanns på nästa sida...:
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=kokobad;action=display;num=1068366785
Den här fanns på nästa sida...:
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=kokobad;action=display;num=1068366785
Vi har köpt Husqvarnas ugn och induktionshäll.
Vi valde Tiger 80 induktion och jag kan varmt rekommendera den, vi är kanonnöjda. Värma upp 1 liter vatten går ungefär på 1 min. Sen är den ju så snabb på ändra temp under arb. gång. Det är som de säger många att det är som att ha en gasolspis. Det är inga överkok på potatis och sånt längre beroende på att den är så direkt.
Jag var lite skeptisk när vi letade hällar, just för att man läst här på forumet om att det var så dåligt med toachkontroller. Men jag letade hos nästan "alla" tillverkare om det fanns induktionshällar med vred och jag hittade aldrig nån. Vanliga hällar med vred finns det ju men det är ju bara basichällar jag har hittat.
Så det första jag gjorde var att just testa att steka för att se hur den skulle bli när det kom stekfett på toachkontrollerna, men det blev inga som helst problem, och då är jag en som steker mycket och det skvätter ju rätt mycket om stekningen, men kontrollerna har då aldrig fått tuppjuck.
Ugnen vi valde är en rätt basic modell, det blev en Chili och den är vi oxå väldigt nöjda med, den har tidur och temp och varmluft och hela det köret. Vi tyckte att det skulle räcka gott och väl åt oss.
Så vi är väldigt nöjda med båda produkterna.
/m
Vi valde Tiger 80 induktion och jag kan varmt rekommendera den, vi är kanonnöjda. Värma upp 1 liter vatten går ungefär på 1 min. Sen är den ju så snabb på ändra temp under arb. gång. Det är som de säger många att det är som att ha en gasolspis. Det är inga överkok på potatis och sånt längre beroende på att den är så direkt.
Jag var lite skeptisk när vi letade hällar, just för att man läst här på forumet om att det var så dåligt med toachkontroller. Men jag letade hos nästan "alla" tillverkare om det fanns induktionshällar med vred och jag hittade aldrig nån. Vanliga hällar med vred finns det ju men det är ju bara basichällar jag har hittat.
Så det första jag gjorde var att just testa att steka för att se hur den skulle bli när det kom stekfett på toachkontrollerna, men det blev inga som helst problem, och då är jag en som steker mycket och det skvätter ju rätt mycket om stekningen, men kontrollerna har då aldrig fått tuppjuck.
Ugnen vi valde är en rätt basic modell, det blev en Chili och den är vi oxå väldigt nöjda med, den har tidur och temp och varmluft och hela det köret. Vi tyckte att det skulle räcka gott och väl åt oss.
Så vi är väldigt nöjda med båda produkterna.
/m
Det låter bra! Det är precis de Husqvarnaprodukterna vi valt och nu känner vi oss trygga!
Skönt att det verkar fungera hyffsat bra ändå med touchknappar. Annars får man väl ha en liten trasa liggande över som skydd och som man kan torka av lite med.
Tack för inläggen!
//Cajsa
Skönt att det verkar fungera hyffsat bra ändå med touchknappar. Annars får man väl ha en liten trasa liggande över som skydd och som man kan torka av lite med.
Tack för inläggen!
//Cajsa
Klicka här för att svara