S Stefan Tempte #1 Medlem · Skåne · 2 inlägg 14 jan 2011 08:30 Stefan Tempte Medlem Skåne 2 inlägg 14 jan 2011 08:30 #1 Finns det någon som kan förklara varför det tysta surret i min induktionshäll ökar till ett kraftigt ljud när jag tänder spotlightsen i taket ovanför? Andra spotlights alldeles intill påverkar inte. Varken leverantör eller elektriker begriper
Finns det någon som kan förklara varför det tysta surret i min induktionshäll ökar till ett kraftigt ljud när jag tänder spotlightsen i taket ovanför? Andra spotlights alldeles intill påverkar inte. Varken leverantör eller elektriker begriper
K kolvas #2 Medlem · kalmar · 541 inlägg 14 jan 2011 21:35 kolvas Medlem kalmar 541 inlägg 14 jan 2011 21:35 #2 Skulle chansa på en dålig trafo, störningsskydd eller liknande i den som gått sönder eller för långa kablar så det uppstår störningar.
Skulle chansa på en dålig trafo, störningsskydd eller liknande i den som gått sönder eller för långa kablar så det uppstår störningar.
mycke_nu #3 Medlem · Gotland, Sudret · 12 280 inlägg 14 jan 2011 21:43 mycke_nu Medlem Gotland, Sudret 12 280 inlägg 14 jan 2011 21:43 #3 Uppenbart ligger häll och spottarna i fråga på samma fas. Induktionshällar är vanligen kopplade på 2-fas. Be din elektriker flytta spottarna till den tredje fasen om det är möjligt.
Uppenbart ligger häll och spottarna i fråga på samma fas. Induktionshällar är vanligen kopplade på 2-fas. Be din elektriker flytta spottarna till den tredje fasen om det är möjligt.