Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Förmodligen går röret mellan byggnaderna och förra ägarna har ”glömt” att meddela kommunen med risk för att åka på en ytterligare anslutningsavgift.
Krilleman Krilleman skrev:
Går vattnet via en annan byggnad på samma tomt så sitter den ju antagligen efter vattenmätaren.

Det kan förklara att ingen vattenmätare finns på bilden.

Vad händer om du öppnar ventilen?
Kommer det något vatten?
Har nu prova öppna ventilen o inget vatten kommer! Panik! Vem kan öppna en V-märkt öppning i asfalten? Är det bara det kommunala vattenbolaget eller kan en rörmockare göra det för att se om det finns någon ventil till rör därifrån?
 
A Annaviola76 skrev:
Har nu prova öppna ventilen o inget vatten kommer! Panik! Vem kan öppna en V-märkt öppning i asfalten? Är det bara det kommunala vattenbolaget eller kan en rörmockare göra det för att se om det finns någon ventil till rör därifrån?
själva bostadshuset ligger rätt långt ifrån så det känns mycket osannolikt att det är draget från huvudbyggnaden. Jag tror att vattenledningen är dragen från huvudledning i gatan i såfall
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.