Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 825 inlägg
Ja du måste koppla nåt för att få den att fungera. Lampan syns på schemat som du visar bild på. Den anslutningsterminal som finns längst till höger måste användas. Hur beror på när du vill att den ska lysa, när strömbrytaren är av eller när den är på. Om den ska lysa när strömbrytaren är på måste du byta kabel då det krävs en neutralledare.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 825 inlägg
Då behöver du ingen nolla. Jag skrev att du behöver en nolla om du vill att signallampan ska lysa när strömbrytaren är på, inte av.
För att den ska lysa när strömbrytaren är av så ska L och den högra terminalen byglas så att signallampan blir kopplad i serie med takbelysningen när strömbrytaren är av, och kopplas förbi när strömbrytaren är på.
För att den ska lysa när strömbrytaren är av så ska L och den högra terminalen byglas så att signallampan blir kopplad i serie med takbelysningen när strömbrytaren är av, och kopplas förbi när strömbrytaren är på.
Kanon. Då slipper jag byta kabelBo.Siltberg skrev:
Då behöver du ingen nolla. Jag skrev att du behöver en nolla om du vill att signallampan ska lysa när strömbrytaren är på, inte av.
Klicka här för att svara