Hej ! Jag ska byta en strömställare nu när jag öppnade den gamla så finns det bara två kablar kopplade till den gamla , det är en vit och en blå. Blå antar jag är tändtråden och vit är nog fasen. Jag har byt flera idag och alla fungerar men just denna har problem med. Köpte strömställaren från biltema. Den har en ingång för L1 och antar fasen ska in där sen har den två ingångar där de står 1 och 2 och antar tändtråden ska in kopplat på 1 eller har jag gjort fel? Någon som kan något om detta och hur man kopplar in det

M Mrmrpoal skrev:
Hej ! Jag ska byta en strömställare nu när jag öppnade den gamla så finns det bara två kablar kopplade till den gamla , det är en vit och en blå. Blå antar jag är tändtråden och vit är nog fasen. Jag har byt flera idag och alla fungerar men just denna har problem med. Köpte strömställaren från biltema. Den har en ingång för L1 och antar fasen ska in där sen har den två ingångar där de står 1 och 2 och antar tändtråden ska in kopplat på 1 eller har jag gjort fel? Någon som kan något om detta och hur man kopplar in det
Här har vi den nya

• Elektrisk ljusströmbrytare från Biltema modell 46-907 LB60012 med märkningar och CE-symbol på baksidan, avbildad mot en bakgrund av parkettgolv och matta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är problemet? Det finns ju ett schema där som visar vad de olika anslutningarna är.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
M Mrmrpoal skrev:
Här har vi den nya
Antar så fasen inkommande kopplas till 1 och tändtråden till L1

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
useless useless skrev:
Vad är problemet? Det finns ju ett schema där som visar vad de olika anslutningarna är.
Fungerar inte alls

Med bara två trådar spelar det ingen roll vilken anslutning på en enpolig brytare man kopplar kablarna.
Tänds lampan om du kopplar ihop kablarna utanför brytaren?
fas in på 1, lampa tändtråd ut på L1 eller L2 beroende på hur du vänder brytaren.

D Dilato skrev:
Med bara två trådar spelar det ingen roll vilken anslutning på en enpolig brytare man kopplar kablarna.
Tänds ampan pm du kopplar ihop kablarna utaför brytaren?
Ska testa ifall det tänds så där , problemet är jag hann inte kolla om lampan fungerade alls innan jag bytte.

Fas pil in, tändtråd L1 eller L2

J J-banan skrev:
Fas pil in, tändtråd L1 eller L2
Var har du "pil in" förutom i schemat?

De tre anslutningarna (bara en "aktiv") på ovansidan är märkta "1", "2" & "3", de tre anslutningarna (två "aktiv") på undersidan är märkta "L1", "L2" & "L3".

Demmpa Demmpa skrev:
Var har du "pil in" förutom i schemat?

De tre anslutningarna (bara en "aktiv") på ovansidan är märkta "1", "2" & "3", de tre anslutningarna (två "aktiv") på undersidan är märkta "L1", "L2" & "L3".
Pil in är samma som 1, antar TS kan lista ut det

M Mrmrpoal skrev:
Här har vi den nya
Får man fråga varför du införskaffat en så extremt dålig strömbrytare för?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.