Hej
Har köpt en laddbox med anpassad installation då vi har den på stolpe. Installatören InCharge använder sig av ringde och jag fick skicka lite bilder hur det såg ut där den skulle installeras och vi bokade dag och tid. Allt gick kanon, och vi var helnöjda tills fakturan damp ned i brevlådan.
Då vi bor strax utanför Norrköping antog jag att vi skulle få betala lite extra för restiden då det bara ingick 5 mil i priset där installatören utgick från och vi är ganska vana att det blir en kostnad för ca 2-5 mil. OM jag blev förvånad när jag på fakturan läser att jag debiterats 3200:- för 335km?! De hade skickat en installatör från Stockholm!

Vände mig till deras kundtjänst med mina invändningar att jag ansåg detta som orimligt och att man någon gång borde fått frågan om man kunde tänka sig denna kostnad men möttes av ett totalt ointresse och att det inte var konstigt enligt dem.
Jag kanske per automatik skulle frågat vart installatören utgick från men samtidigt ser jag det helt orimligt att de inte har en installatör/elektriker närmare, InCharge är ju trots allt ett vattenfall bolag. Eller att de i alla fall upplyser mig om att de inte har någon närmare, eftersom det är information de med säkerhet vet med sig.

Nu har jag försökt föra dialog och få svar av dem i detta ärende i en månads tid men utan framgång, sista mailet jag skickade tog 20 dagar att få svar på och då ett inklistrat standardsvar som gav noll hjälp i frågan.

Vad gör man? Har betalat fakturan men meddelade samtidigt att jag bestred resekostnaden, har verkligen lugnt och sansat försökt diskutera detta med dem men möts av total ignorans. Ska/kan man ta det vidare?
Rent tekniskt kan de ju göra så men samtidigt är det inte rimligt att bara skicka någon 33 mil utan att meddela detta än heller speciellt miljömedvetet.

Så sjukt tråkigt när vi är nöjda i övrigt med produkten.

/
Kristian

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.