Jag har en jötul 620 FRL som jag tänkte bygga in. Tanken var att ställa kalciumsilikatskivpr ovanpå men det finns inget riktigt bra att ställa dem på. Den här gjutjärnskanten är inte alls så stadig som jag trott. Hur gör man? Gjutjärnskanten på en Jötul 620 FRL, visar skruvar och ytan där kalciumsilikatskivor ska placeras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

F fiskbuggaren skrev:
Jag har en jötul 620 FRL som jag tänkte bygga in. Tanken var att ställa kalciumsilikatskivpr ovanpå men det finns inget riktigt bra att ställa dem på. Den här gjutjärnskanten är inte alls så stadig som jag trott. Hur gör man?[bild]
Hej!

Jag ska göra samma sak med en jötul 620 FH
Hur gick det för dig?
Har du några bra tipps ? :)

Mvh Martin

M Martin Johansson1347 skrev:
Hej!

Jag ska göra samma sak med en jötul 620 FH
Hur gick det för dig?
Har du några bra tipps ? :)

Mvh Martin
Inga bra men, jag överraskades av hur väldigt lätt kalciumsilikaten är och ställde på kanten ändå. Förmodligen är putsen ett större bekymmer. Kalciumsilikatblock staplade vid en exponerad tegelvägg under renovering, omgivna av verktyg och stökigt golv.
Skapa konto

• Gilla
Martin Johansson1347
  • Laddar…
F fiskbuggaren skrev:
Inga bra men, jag överraskades av hur väldigt lätt kalciumsilikaten är och ställde på kanten ändå. Förmodligen är putsen ett större bekymmer. [bild]
Snyggt , jag ska göra en som får ett utssende av en gammal öppen spis, det jobbiga är att det ska sticka ut dom en skärm framför kaminen :) Vilar skivorna direkt på kaminen?
Bifogar en bild på vårat projekt , bara i startläget än så länge :)

• Byggprojekt i tidigt skede med en öppen spis under konstruktion i ett rum med trägolv och beslag på väggen ovanför.
    Skapa konto
Mina skivor vilar i framkant direkt på kaminen (eller på ramen då) och i bakkant på den uppmurade sockeln under spisen.

Byggarbetsplats med en halvfärdig murad vägg, byggställning, verktyg och byggmaterial spritt runt omkring.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.