...finns dom?
 
Betongglas med armering emellan?
Är du förresten säker på att det är genom källarfönstren de troligast går in?
Har du ingen altandörr?

/pinebar
 
Köp icke öppningsbara fönster och montera riktiga galler på utsidan. Vill du ha det säkrare än så får du nog mura igen fönstergluggarna.
 
Om du har små källarfönster så räcker det med att skruva fast dem. Ingen vid sina sinnes fulla bruk kryper in genom ett sönderslaget litet källarfönster och är skurken hög och galen så lär han inte komma mer än halvägs innan han förblött.

Om du nödvändigtvis vill kunna öppna fönstren så räcker det långt med bra fönsterlås för en femhundring styck, tex Fas 147.
 
Synd att fönsterlås är så dyra. Ska man säkra bottenvåningen hos oss blir det 8 lås :-?

Och så källaren :-/
 
Nån som vet om det går att hitta bra fönsterlås billigare i något annat land? Börjar det bli några stycken kan det ju löna sig att beställa...
 
Jo jag kunde tänka mig att sambeställa. Vi har fått en liten guldklimp (son) så nu känns det viktigare att det inte kommer in några bovar.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.