8 034 läst ·
32 svar
8k läst
32 svar
Inbrottsskydd till fönster
hahalj
Husägare
· Västra Götaland
· 1 832 inlägg
hahalj
Husägare
- Västra Götaland
- 1 832 inlägg
Kollade nu i morse, det blir faktiskt bara 12 cm mellan varje rör om jag sätter tre i varje fönsterhalva. Tror att det brukar vara nånstans där med "riktiga" inkrypningsskydd så det blir säkert bra även här.
Blir nog ett första test ikväll med detta om tiden räcker till.
Finns heller inga 10-öringar i vår ägo, får väl hitta nåt annat. Om man slipar till en rundad spets på stången kanske det räcker med en bit tillklippt tunnplåt. Eller så hittar jag nåt skrot i nån av samlarlådorna...
Blir nog ett första test ikväll med detta om tiden räcker till.
Finns heller inga 10-öringar i vår ägo, får väl hitta nåt annat. Om man slipar till en rundad spets på stången kanske det räcker med en bit tillklippt tunnplåt. Eller så hittar jag nåt skrot i nån av samlarlådorna...
hahalj
Husägare
· Västra Götaland
· 1 832 inlägg
hahalj
Husägare
- Västra Götaland
- 1 832 inlägg
Gjorde första skottet igår kväll, det blev 12 mm rör med 8 mm stång inuti. Kanske det kunde varit grövre, men det blir en bra kompromiss mellan tillräckligt bra avskräckande skydd och inte alltför mycket fängelsekänsla.
Det man kan säga är väl att borra ett 12 mm hål till ett 12 mm rör är ju lite tight, fick köra upp det en del för att det skulle gå att få i. Dessutom för att vinkla in röret i överkant så krävs att ingången till hålet görs lite snett för att det ska bli smidigt. Funktionen sitter där ändå. Nåt sånt här blev det (i princip):
Ytterligare 5 rör och stänger att kapa och sen måla rören i vit hammarlack. Blir nog bra det.
Det man kan säga är väl att borra ett 12 mm hål till ett 12 mm rör är ju lite tight, fick köra upp det en del för att det skulle gå att få i. Dessutom för att vinkla in röret i överkant så krävs att ingången till hålet görs lite snett för att det ska bli smidigt. Funktionen sitter där ändå. Nåt sånt här blev det (i princip):
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ytterligare 5 rör och stänger att kapa och sen måla rören i vit hammarlack. Blir nog bra det.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden