3 751 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
In ears när man jobbar?
Använder idag peltors lurar när jag jobbar men tycker att man blir trött av att bära dom på huvudet hela dagen. Hade velat hitta några in ears lurar istället som dämpar tillräckligt från spikpistolen och sågarna. Men så vill jag helst ha medhörning också så jag hör vad andra säger till mig. Typ airpods PRO. Har någon nåt tips?
Ja jag har sett dom isotunes. Men jag känner ingen som har och har inte riktigt fått en uppfattning av hur bra dom är. Tyvärr är där sladd emellan och det är rätt störigt när man har jackor och när man ligger ner och arbetar.
Peltor har ju några som heter LEP 200 eu. Det verkar dock som om de har utgått på vissa ställen, kanske kan var värt att kolla upp?
Annars kör jag på Samsung galaxy buds PRO, de är inte lika bra på att dämpa ljuden som mina peltor xpi men de har möjlighet till medhörning. Innan så hade jag ett par jabra 75t active men där var jag tvungen att manuellt starta brusreduceringen varje gång jag startade dem. Dessutom passade de inte mina örongångar så bra, har tappat dem ett antal gånger.
Annars kör jag på Samsung galaxy buds PRO, de är inte lika bra på att dämpa ljuden som mina peltor xpi men de har möjlighet till medhörning. Innan så hade jag ett par jabra 75t active men där var jag tvungen att manuellt starta brusreduceringen varje gång jag startade dem. Dessutom passade de inte mina örongångar så bra, har tappat dem ett antal gånger.
Peltors Lep fungerar väl inte att ta emot samtal?
Jag har inte satt mig in så noga i produkten men det verkar finnas en halsslinga med 3.5mm kontakt. Bluetooth verkar det dock vara sämre med. Dyr är den med så bättre att satsa på ett par vanliga in ear och ha hörselskydd när det är riktigt höga ljud.S Stenshultaren skrev:
Produkter som diskuteras: "hörselskydd"
Plastskylt hörselskydd Systemtext
Skylt i plast, 210 x 297 mm
101 kr inkl moms
Läs mer
Finns en helt trådlös version också.S Stenshultaren skrev:
Jag har ett par Isotunes Pro 2, man får med två typer(tre storlekar av ena) av pluggar, ett par "julgranar" i silikon som är lätta och snabba att stoppa in. Dessa stänger ute en del ljud men är sämre än klass 1 hörselskydd.
Man får tre olika storlekar av pluggar i memoryfoam som är runda och långsmala som man måste trycka ihop så att dom blir spetsiga nog att stoppa in i örat, sedan expanderar dom och fyller ut örat. Dom här pluggarna är dom som lurarna är certifierade med och dom är otroligt omständiga att använda.
Tar relativt lång tid att stoppa in i örat, dom pressar ut sig själva efter 20min för att skumgummit är lite för hårt och vill återvända till ursprungsformen. Varje gång du ska prata med någon tar det mycket längre tid att vara skyddad igen jämfört med ett par hörselskydd. Ingen medhörning heller.
Är nöjd med mina men dom används primärt som ljudisolerande BT lurar i vardagen och tillsammans med trädgårdsmaskiner. Jag använder "julgranarna" och skulle aldrig använda dom tillsammans med en maskin som är riktigt skadliga för hörseln.
Ja lång tid att sätta i örat vill man ju inte heller att dom ska ta. Synd, det verkar inte finnas riktigt det jag söker.
Men om vi istället tänker att jag tar ett par vanliga in ears, vilka är bra? Måste sitta ordentligt, sköna att ha i öronen hela dagar.
Men om vi istället tänker att jag tar ett par vanliga in ears, vilka är bra? Måste sitta ordentligt, sköna att ha i öronen hela dagar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden