Tack! :)

FYI: Det går inte att ha ett kommatecken i lösenordet hos Axminster, detta visar sig i det givande felmeddelandet "Page not found" när man försöker registrera sitt konto.

Är det någon här som betällt lite större maskiner från Aminster. Med lite större tänker jag på 100 kilos maskinerna såsom bandsåg och hyvel???

Skickar dom dessa över huvud taget till sverige?

Medlemmen pär h här på forumet har tagit hem en valsputs från Axminster, fråga honom om frakten.

Så då var min Leigh Jig från Handytools.co.uk levererad - Kan absolut inte klaga på deras service! Världsklass!

Frakten tog ca 1 vecka från att den skickades och varan kördes ut med DHL. d^_^b

Handytools skötte sig utomordentligt, däremot har jag nu möjlighet att köpa direkt från Axminster utan moms så vidare affärer från UK kommer att ske vi dem.

Måste bara skriva att jag är så himla nöjd med Axminster! Suveränt företag att ha å göra med. Blir det fel så rättas det till utan problem.

Redigerat:
Det är även min erfarenhet. Två gånger har jag råkat ut för strul, en gången skickades inte alla prylar som ett visst kit skulle innehålla, andra gången hade jag problem med en troligtvis defekt pryl. I första fallet fick jag den saknade prylen utan pardon, i det andra fick jag inte bara en reservdel utan en helt ny vara. Man kan ju resonera som så att ett riktigt företag inte missar att skicka saker men likväl har de hanterat alla problem på ett mycket professionellt sätt.

phl skrev:
Man kan ju resonera som så att ett riktigt företag inte missar att skicka saker men likväl har de hanterat alla problem på ett mycket professionellt sätt.
Alla företag tabbar sig ibland, därför är det oftast mer intressant att veta hur de hanterar problem än hur ofta problem uppstår (om det nu inte är så att de väldigt ofta har problem).

Vart köpa Hitachi C6BU2 i UK?
Hittar bara storebrodern C7BU2. Men den är jag inte så intresserad av.

Chepo skrev:
Vart köpa Hitachi C6BU2 i UK?
Hittar bara storebrodern C7BU2. Men den är jag inte så intresserad av.
Sket i att leta utomlands... tog en från Toolab istället!
Tyskarna hade på E-bay. 199 eurodollars utan frakt, Toolab tog 1999 med...

Någon som har något tips på vart man kan köpa en Makita BDF442 eller 452 till förmånligt pris.. Hittar inga direkta kampanjer.. Eventuellt tillsammans med en slagskruvdragare om det finns något bra paket...

Beror lite på hur du vill lösa batterifrågan. I Usa verkar BDF lite lättare att få itag, har kollat ebay och den finns naken från 80-90 dollar.. Nackdelen är att frakten är onödigt hög.

Köper gärna från UK eller Tyskland för att slippa transformator...

Fanns tidigare för cirka 2900 för en bdf och en bhp alt runt 2300 för en lös bdf 452...

Tänkte mer att du kan köpa laddare och batterier från UK och BDF:en från USA..
Det är inte säkert att det är billigare eller mindre bök utan mer bara ett alternativ..

Jag gjorde så och köpte även ett BL1815, dvs 1,5Ah batteri.. Den blev grymt smidig med det..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.