Har snart haft ett Heru 100 S EC i två månader. Nu när det har varit bra kallt i flera veckor imponeras jag av vad aggregatet klarar av.
Ikväll var det lite drygt -17°C ute och luften ut till rummen ligger på 15°C (kontrollerat med en superkänslig sous vide termometer). Detta helt utan någon extra värmare någonstans. Tempen inomhus ligger på 22-23°C. Elförbrukningen för aggregatet ligger nu på hela 73W.

Hur ligger ni andra till? Ser att många har eftervärmare på men hur skulle det gå utan?
 
Kör inte ens eftervärmare om det är -30 så det går bra (y)
Har haft ett Heru 130 EC i 10 år
 
  • Gilla
Runnis
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Kör inte ens eftervärmare om det är -30 så det går bra (y)
Har haft ett Heru 130 EC i 10 år
Riktigt bra alltså!! Vad ger den för temp på tilluften när det blir så kallt?
 
R Runnis skrev:
Riktigt bra alltså!! Vad ger den för temp på tilluften när det blir så kallt?
Det var länge sen jag mätte med en termometer men enligt givarna är inblås tempen kanske 2 grader kallare än inomhustempen.
 
  • Gilla
Runnis
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.