Hej,
Ska ta upp ett hål i mitt platta papptak för en 160mm kanal till köksfläkten. På taket tänkte jag en TFU och sen trä på spiro med brandmatta 30mm. Behöver jag sätta ett sånt här beslag på innertaket?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(Lånad bild)
Jag tänkte låta spiroröret hänga fritt i TFU:n tills jag sätter dit kåpan (eventuellt säkrar jag med ett patentband till kåpan kommer på plats). Det innebär att spiroröret går direkt från TFU till kåpan. Avståndet (spiroröret) blir bara 20-30 cm eftersom det är ett platt tak.
Vad säger ni?