Hej,

vi ska installera imkanal (spirorör med 3 cm isoleringsstrumpa på vinden).

Min fundering är: hur ska vi göra anslutningen vid innertaket dvs där imkanalen övergår till flexröret? Ska det sitta en anslutningsmuff där eller finns det något annat don?

Tacksam för svar!
 
Krilleman
Vad har du för dimension?!

Kan du inte bara sätta en trumstos sen en frånluftsventil?!

Fast frånluftsventilen behöver vara en CKSF för fjäderinfästning! Verkar inte finnas hos ventilationsbutiken.se?!

Tilllägg...
Till CKS finns det att köpa till en fästram så man slipper fjäderinfästning...
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.