Hej! Jag bor i radhus på tre våningar. Vi spolade nyss rören i bland annat badrummet uppe. Efter dess så luktar det avlopp från golvbrunnen. Vi har samma problem i källaren där vi har två golvbrunnar var av en inte används. Den fyller vi på med vatten ca 1 gång i veckan för annars rinner det ut och börjar lukta.

i badrummet där uppe har jag nu badat badkar vid två tillfällen och det luktar fortfarande avlopp. Vattnet rinner snabbt ner till låga nivåer trots det.

Vad kan jag göra åt detta? Är helt ny på allt!

• En avloppsrörsvinkel leder in i en toalettank med vatten, synlig smuts, och kakelgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en smutsig tvättmaskins trumma och avloppsrör. Behöver rengöring.
    Skapa konto
  • Golvbrunn med vitt avloppsrör och metallgaller, i ett kaklat rum, troligen badrum.
    Skapa konto
AXS
Saknas det inte en gummiplupp där i hålet?

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Jo.

Precis, det fanns en liknande tråd här nyss med samma bekymmer. Proppa, problemet löst.

AXS AXS skrev:
Saknas det inte en gummiplupp där i hålet?
Aah! Tack! Kommer det hjälpa mot doft?

H Harald Blåtumme skrev:
Precis, det fanns en liknande tråd här nyss med samma bekymmer. Proppa, problemet löst.
Fantastiskt!! Tack!

Sofiehem Sofiehem skrev:
Ja, garanterat.

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Sofiehem Sofiehem skrev:
Det är väl lukt/stank du vill bli av med....😉

K Kane skrev:
Det är väl lukt/stank du vill bli av med....😉
Hahah, förvisso! 😂

Utan pluggen fungerar inte vattenlåset som det skall. Den tar man bara bort när man skall rensa.

I väntan på en riktig plugg kan du proppa med en lämpligt stor tuss ihoppressat hushållspapper, plastpåse, vad som helst. Du lär märka skillnaden omedelbart.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.