Inställningar/Integreringar

Detta förutsätter att du har senaste appen och senaste firmware i gateway (1.2.42).

Har inte provat själv dock eftersom jag har spärrat gateway från att uppdatera tills man tagit fram en pytradfri som funkar mot nya versionen av gateway firmware.

Finns inget "Integreringar" under Inställningar i min App med version 1.2.42

Precis nu kom det en ny uppdatering till App:en, så nu kan jag lägga in koden...

Jag har IOS - funkar nu

• Gilla
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
Appen uppdaterad och tidigare idag var gateway uppdaterad till 1.2.42. Eftersom det inte gick att upptäcka gateway med den 8-siffriga koden gjorde jag en reset. Nu har den firmware 1.0.0008 igen och enligt appen är alla enheter uppdaterade till senaste versionen. Hur kan jag uppdatera firmware i gateway?

För att uppdatera igen radera Trådfri app och installera igen. Starta app och den vill att du skall scanna QR kod på Trådfri gateway. Under inställningar finns sedan. Integreringar/ Apple HomeKit/ koden tex. 195-89-263

iMikael Lundgren iMikael Lundgren skrev:
För att uppdatera igen radera Trådfri app och installera igen. Starta app och den vill att du skall scanna QR kod på Trådfri gateway. Under inställningar finns sedan. Integreringar/ Apple HomeKit/ koden tex. 195-89-263
Har uppdaterat app och hade uppdaterad firmware och hade inga problem att komma till 8-siffriga koden för homekit. Problemet var att trådfri gateway aldrig hittades efter jag skrivit in kod. Gjorde en reset av gateway och i.o.m. det "backade" firmware tillbaka till 1.0.0008 vilket gör att appen ber mig uppdatera firmware.....vilket jag försöker göra med svaret "alla enheter uppdaterade".

När du säger appen ber dig uppdatera menar du HomeKit appen?
Ursäkta om jag tjatar men har du gjort det jag skrev?

K Kessel skrev:
Appen uppdaterad och tidigare idag var gateway uppdaterad till 1.2.42. Eftersom det inte gick att upptäcka gateway med den 8-siffriga koden gjorde jag en reset. Nu har den firmware 1.0.0008 igen och enligt appen är alla enheter uppdaterade till senaste versionen. Hur kan jag uppdatera firmware i gateway?
Om du gjort factory reset så används en gammal version av firmware i gatweway, den som blev inbränd då gatewayen tillverkades. Tanken är då att den ska leta efter senaste version och uppdatera automatiskt, givet att gateway har kontakt med internet. Det kan säkert ta ett tag, speciellt nu när det är många som uppdaterar.

K Kessel skrev:
Har uppdaterat app och hade uppdaterad firmware och hade inga problem att komma till 8-siffriga koden för homekit. Problemet var att trådfri gateway aldrig hittades efter jag skrivit in kod. Gjorde en reset av gateway och i.o.m. det "backade" firmware tillbaka till 1.0.0008 vilket gör att appen ber mig uppdatera firmware.....vilket jag försöker göra med svaret "alla enheter uppdaterade".
Gissar att den inte räknar gatewayen själv som en "enhet" eftersom det är gatewayen som styr enheterna.

När du säger appen ber dig uppdatera menar du HomeKit appen?
Ursäkta om jag tjatar men har du gjort det jag skrev?
Nej, trådfri appen ber mig uppdatera min gateway för att få tillgång till HomeKit. Problemet är att min gateway men vägrar att uppdatera. Den säger att ingen uppdatering behövs fastän det finns beskrivning vad den nya firmware tillför. Har installerat om appen och kört ny reset på gateway. Samma sak...
Skärmdump som visar ett felmeddelande om att uppdatering av gateway krävs för Apple HomeKit-integration.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärm med appen TRÅDFRI som visar "uppdaterat" status med en lista över enheter och deras firmwareversioner.
Skapa konto
Skärmdump visar uppdateringsinformation för en gateway med markerad text för version 1.2.42.
Skapa konto

En till bug i Trådfri!

På många prylar måste man ta en uppdatering i taget dvs. Tex. Från 1.0 till 1.1 och sedan till 1.2
Jag skulle testa med en annan telefon som har den gamla Trådfri appen installerad.
I Trådfri appen hittade jag maila Ikea tror det var under menyn villkor.

En till bug i Trådfri!

På många prylar måste man ta en uppdatering i taget dvs. Tex. Från 1.0 till 1.1 och sedan till 1.2
Jag skulle testa med en annan telefon som har den gamla Trådfri appen installerad.
I Trådfri appen hittade jag maila Ikea tror det var under menyn villkor.
Låter inte som en bugg, det kan vara gjort så medvetet av tekniska skäl.

H hanpa skrev:
Låter inte som en bugg, det kan vara gjort så medvetet av tekniska skäl.
Kan du snälla förklara vad du tänker på?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.