M
MathiasFr
Medlem
· Frankrike - Pantin
· 580 inlägg
MathiasFr
Medlem
- Frankrike - Pantin
- 580 inlägg
Ça 15 år gammal Ikea diskmaskin signaler läckage. Botten tråget fullt av vatten. 2:a gången det händer söker jag lite efter felkällor, drar ut maskinen, demonterar front och sidoplåtar efter att ha torkat upp allt vatten....
Hittar inga fel som maskinen tydligen är känd för.
Till slut hittar jag några droppar på höger sida halvägs upp och spår av vatten som runnit. Platt plastlåda som sitter ovanför vattenmjukgöraren.
Den sitter i ett genomgående hål in till själva diskutrymmet med en stor plast mutter på insidan. Den muttern satt löst....
Så ni som har en liknande lösning och problem med läckage, börja med att dra åt denna.
Till slut hittar jag några droppar på höger sida halvägs upp och spår av vatten som runnit. Platt plastlåda som sitter ovanför vattenmjukgöraren.
Den sitter i ett genomgående hål in till själva diskutrymmet med en stor plast mutter på insidan. Den muttern satt löst....
Så ni som har en liknande lösning och problem med läckage, börja med att dra åt denna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
kulM MathiasFr skrev:Ça 15 år gammal Ikea diskmaskin signaler läckage. Botten tråget fullt av vatten. 2:a gången det händer söker jag lite efter felkällor, drar ut maskinen, demonterar front och sidoplåtar efter att ha torkat upp allt vatten....
[bild]
första gången jag hör detta
Medlem
· Västra Götaland
· 3 588 inlägg
Ikea15 år.
Det är inte ofta man hört dom 3 orden sammansatta... 😄
Det är inte ofta man hört dom 3 orden sammansatta... 😄
Klicka här för att svara