Ok. Trodde det fanns någon form av "standard" vad gällande luckan tex.E etompau skrev:
Men då bör det alltså gå, förutsatt att måtten är rätt, att köpa denna : https://www.elgiganten.se/product/v...V24AX01E/bosch-series-2-diskmaskin-smv24ax01e
och montera min ikea-lucka utanpå den?
Låter lovandeelectroluxaren skrev:
Den droppar vatten från framsidan! Lite till höger om mitten och under luckan droppar det vatten.. kollat tätningslisten och haft bort den och gjort rent utan framgång. Tips på vad mer man kan felsöka?
Produkter som diskuteras: "tätningslisten"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
56 kr inkl moms
Läs mer
Gissning baserat på min diskmaskin (Siemens) är att den inte är riktigt tät utan har en metallkant på luckan som skall stoppa läckage i listen genom att inget vattentryck kommer på densamma.
OM vatten sprutar från fel håll (exempelvis från en spricka i spolarmen) så kommer det löpande in vatten till listen som då kommer att släppa igenom en del...
Detta är alltså en gissning baserat på hur min diskmaskin ser ut och fungerar.
OM vatten sprutar från fel håll (exempelvis från en spricka i spolarmen) så kommer det löpande in vatten till listen som då kommer att släppa igenom en del...
Detta är alltså en gissning baserat på hur min diskmaskin ser ut och fungerar.
Moderator
· Stockholm
· 57 823 inlägg
Det har framgått i en annan tråd här att det är ett vanligt fel på electrolux maskiner. Det sprutar ut vatten ur sprickan i en vinkel som det normalt inte sprutar vatten. Det träffar rakt på tätningslisten, som inte står emot trycket i strålen.K kungcoopa skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden