13 290 läst ·
22 svar
13k läst
22 svar
Ikea diskmaskin skinande felkod i30 vatten hela golvet
Nej, det är precis som vanligt. Läser inte hela tråden och ger ett hej-kom-och-hjälp mig råd. Första bästa googling ger dessutom träff på exakt detta felet på Ikeas support som säger att det är översvämningsskyddet….L Leif i Skåne skrev:
Tur att ni är experter då. Om packningen runt lampan är dålig, läcker det ut vatten som lägger sig på plåten under diskmaskinen och flottören som sitter där slår till. Men jag misstänker att ni experter inte fattar detmexitegel skrev:
Medlem
· Sverige
· 5 654 inlägg
Är det ett lotteri vad det är för tillverkare eller går det att få info om exakt vad det är för modell? Tänker att det är viktigt vid ev problem, kunna felsöka baserat på tillverkare/modellkod och inte random IKEA-benämningar typ "skinande", "renlig" etc trams.mexitegel skrev:
Nu skrev du ju faktiskt att det var lampan som var felet vilket förstås som att den är sönder, dvs inte lyser. Om det är läckage i/kring den är det naturligtvis en annan sak.B Bengt Henrik skrev:
Tyvärr är det väldigt vanligt att det hoppas in mitt i trådar där man inte läst alla inlägg, vilket gör att alla diskussioner har en förmåga att starta om på nytt. Det är väldigt tröttsamt.
Är du inte ”sån” ber jag om ursäkt.
Jag har haft precis det felet och den felkoden på electrolux. Silikon på packningen runt lampan löste problemet.B Bengt Henrik skrev:
Klicka här för att svara