L Leif i Skåne skrev:
Böj på slangen. Min hade en spricka i ett veck där den gick genom bakre väggen.

Du har inte läst hela tråden! Vattnet kom ut på golvet !!! Jag tror inte det är ett lampfel .😂
Nej, det är precis som vanligt. Läser inte hela tråden och ger ett hej-kom-och-hjälp mig råd. Första bästa googling ger dessutom träff på exakt detta felet på Ikeas support som säger att det är översvämningsskyddet….

mexitegel mexitegel skrev:
Nej, det är precis som vanligt. Läser inte hela tråden och ger ett hej-kom-och-hjälp mig råd. Första bästa googling ger dessutom träff på exakt detta felet på Ikeas support som säger att det är översvämningsskyddet….
Tur att ni är experter då. Om packningen runt lampan är dålig, läcker det ut vatten som lägger sig på plåten under diskmaskinen och flottören som sitter där slår till. Men jag misstänker att ni experter inte fattar det

• Gilla
Hasse Sandin
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
IKEAs diskmaskiner kommer från Electrolux, Whirlpool och Bosch (ändras över tid). Felet i30 indikerar att det är en electrolux-maskin du har och där är detta i alla fall inte ovanligt när maskinerna får några år på nacken.
Är det ett lotteri vad det är för tillverkare eller går det att få info om exakt vad det är för modell? Tänker att det är viktigt vid ev problem, kunna felsöka baserat på tillverkare/modellkod och inte random IKEA-benämningar typ "skinande", "renlig" etc trams.

• Gilla
Holypain
  • Laddar…
B Bengt Henrik skrev:
Tur att ni är experter då. Om packningen runt lampan är dålig, läcker det ut vatten som lägger sig på plåten under diskmaskinen och flottören som sitter där slår till. Men jag misstänker att ni experter inte fattar det
Nu skrev du ju faktiskt att det var lampan som var felet vilket förstås som att den är sönder, dvs inte lyser. Om det är läckage i/kring den är det naturligtvis en annan sak.

Tyvärr är det väldigt vanligt att det hoppas in mitt i trådar där man inte läst alla inlägg, vilket gör att alla diskussioner har en förmåga att starta om på nytt. Det är väldigt tröttsamt.

Är du inte ”sån” ber jag om ursäkt.

• Gilla
Visionaryrealist och 3 till
  • Laddar…
B Bengt Henrik skrev:
Jag har haft precis det felet och den felkoden på electrolux. Silikon på packningen runt lampan löste problemet.

A
K Kaspfors skrev:
Startade den igen och det rinner vatten under hela mittre delen
Då är det vanliga felet att brunnen är otät

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
K Kaspfors skrev:
Köper ny tror jag istf å meka mer i något jag inte kan, verkar som de flesta diskmaskiner av denna typ ger upp efter 5 år då man googlar runt
Min Miele-maskin är 26 år och har alltid gått utan problem.

Alti Alti skrev:
Min Miele-maskin är 26 år och har alltid gått utan problem.
det gör alla miele äldre än 15 år

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.