Hej!
Har en iKEA-diskmaskin som börjar tjuta, blinka och visa felkod 50. Jag har kollat på pumpen och inget har fastnat där. Det kommer inget vatten in i maskinen. Tidigare har det varit problem med att den tömt dåligt. Har haft rörmokare där som rensat i avloppet.Vad kan det vara för fel?

Mvh
Johanna
 
J JoBe80 skrev:
Hej!
Har en iKEA-diskmaskin som börjar tjuta, blinka och visa felkod 50. Jag har kollat på pumpen och inget har fastnat där. Det kommer inget vatten in i maskinen. Tidigare har det varit problem med att den tömt dåligt. Har haft rörmokare där som rensat i avloppet.Vad kan det vara för fel?

Mvh
Johanna
Så här skriver Ikea vid en googling

En skärmbild av ett sökresultat som visar Ikea:s information om felkod i50/50/i5E/5E på diskmaskinens display.
 
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Så här skriver Ikea vid en googling

[bild]
Tack : ) vad avses med det inre filtersystemet?
 
J JoBe80 skrev:
Tack : ) vad avses med det inre filtersystemet?
det vet inte ens ikea för det finns inget!

i50 är väl det vanligaste felet här på byggahus när det gäller electrolux pinalerna

OFTAST är det främmande föremål i avloppspumpen

det står i andra trådar hur man gör
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
returen returen skrev:
det vet inte ens ikea för det finns inget!

i50 är väl det vanligaste felet här på byggahus när det gäller electrolux pinalerna

OFTAST är det främmande föremål i avloppspumpen

det står i andra trådar hur man gör
Tack för svar : ) jag lossade pumpen men hittade inget främmande föremål däri
 
J JoBe80 skrev:
Tack för svar : ) jag lossade pumpen men hittade inget främmande föremål däri
märkligt, brukar om inte annat sitta i pumphuset men det kan ju åkt ut,
nästa vanliga fel på dessa när det gått 5-år är ju kretskorten
 
returen returen skrev:
märkligt, brukar om inte annat sitta i pumphuset men det kan ju åkt ut,
nästa vanliga fel på dessa när det gått 5-år är ju kretskorten
Ok tack den är 10 år gammal och har inte använt den på ett tag. Var sitter kretskortet? Funderar på om man kan testa om det är fel på det.
 
J JoBe80 skrev:
Ok tack den är 10 år gammal och har inte använt den på ett tag. Var sitter kretskortet? Funderar på om man kan testa om det är fel på det.
10-år?

borde sitta baksida längst ner
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.