7 255 läst ·
11 svar
7k läst
11 svar
Ikea diskmaskin renodlad
hej
Har precis köpt en diskmaskin på ikea (renodlad).
Har kopplat in alla slangar och vatten kommer fram till säkerhetsventilen men sen händer inget. Jag hör maskinen brummar men tar inte in vatten. Vad kan vara fel?
Har precis köpt en diskmaskin på ikea (renodlad).
Har kopplat in alla slangar och vatten kommer fram till säkerhetsventilen men sen händer inget. Jag hör maskinen brummar men tar inte in vatten. Vad kan vara fel?
Elektroniktokig
· skåne
· 712 inlägg
Ring ikea, eftersom det är en ny maskin, så skickar dom en gubbe, se bara till att du inte gjort en tabbe med inkopplingen för då kan det kosta lite.
Det beror på vad som brummar.
Men det händer att polakerna glömmer att sätta dit elsladden till ventilen eller klämt den under en slängklämma, felmonterade översvämningsskydd händer oxå.
Är det vatten i den så kanske slangen är klämd eller inte öppet till avloppet.
Är den helt ny så skalll kalibreringen gå klart först .
Fel på pressostaten är oxå väldigt sannolikt
Men det händer att polakerna glömmer att sätta dit elsladden till ventilen eller klämt den under en slängklämma, felmonterade översvämningsskydd händer oxå.
Ok jo den är helt ny. Jag har satt igång ett program nu då får vi se. Annars får man väl ringa Ikea imorgonom man inte kan göra något själv
Den började pipa nu och visade felkod 20electroluxaren skrev:Det beror på vad som brummar.
Nu fungerar det. Handhavandefel glömt öppna upp plasten i avloppet där man kopplar på avloppsslangen från diskmaskinen
Klicka här för att svara