hej
Har precis köpt en diskmaskin på ikea (renodlad).
Har kopplat in alla slangar och vatten kommer fram till säkerhetsventilen men sen händer inget. Jag hör maskinen brummar men tar inte in vatten. Vad kan vara fel?
 
Ring ikea, eftersom det är en ny maskin, så skickar dom en gubbe, se bara till att du inte gjort en tabbe med inkopplingen för då kan det kosta lite.
 
P
Hur länge har den varit i gång?
Det kan ta upp mot 20 minuter innan all kalibrering är klar
 
electroluxaren skrev:
Hur länge har den varit i gång?
Det kan ta upp mot 20 minuter innan all kalibrering är klar
Inte länge. Ska man låta den stå igång på ett program?
 
P
Ja. Man startar ett program och väntar ut den, händer det inget efter 20 min så är det fel
 
electroluxaren skrev:
Ja. Man startar ett program och väntar ut den, händer det inget efter 20 min så är det fel
Ok. Vad kan då vara fel?
 
P
Det beror på vad som brummar.
Men det händer att polakerna glömmer att sätta dit elsladden till ventilen eller klämt den under en slängklämma, felmonterade översvämningsskydd händer oxå.
Är det vatten i den så kanske slangen är klämd eller inte öppet till avloppet.
Är den helt ny så skalll kalibreringen gå klart först .
Fel på pressostaten är oxå väldigt sannolikt
 
Ok jo den är helt ny. Jag har satt igång ett program nu då får vi se. Annars får man väl ringa Ikea imorgonom man inte kan göra något själv
 
electroluxaren skrev:
Det beror på vad som brummar.
Men det händer att polakerna glömmer att sätta dit elsladden till ventilen eller klämt den under en slängklämma, felmonterade översvämningsskydd händer oxå.
Är det vatten i den så kanske slangen är klämd eller inte öppet till avloppet.
Är den helt ny så skalll kalibreringen gå klart först .
Fel på pressostaten är oxå väldigt sannolikt
Den började pipa nu och visade felkod 20
 
P
Då kan han inte tömma
Stop i slang eller anslutning
Eller fel på pressostat
Är det vatten i den?
 
Nu fungerar det. Handhavandefel glömt öppna upp plasten i avloppet där man kopplar på avloppsslangen från diskmaskinen
 
  • Gilla
Lopme och 2 till
  • Laddar…
P
Misstänkte det fast det är ju oftaströrisar som glömmer detta
 
  • Gilla
hmmmmm
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.