Hejsan!

Postar detta även här i el-forumet då jag misstänker att det finns fler här som kan IHC än på ventilations-forumet.
Till saken:
Planerar att få IHC installerat vid den stora elomdragningen som är högst aktuell. Samtidigt så tänkte jag dra FTX-ventilation i huset, när väggarna ändå måste öppnas. Nu undrar jag om det är någon som kan tipsa om det finns några värmeåtervinningsaggregat som fungerar väl ihop med IHC?
Alla "intelligenta" sådana jag har hittat har egna paneler för att styra anläggningen. Det skulle väl vara trevligt att kunna koppla ihop anläggningarna, eller hur! :D
Har ni gjort något liknande? Några förslag på vad jag ska leta efter?

Nja, många ventilations-utrustningar är för 0-10V-styrning och sådana utgångsmoduler finns för IHC.
Välj i första hand FTX-system, därefter kollar du vilka möjligheter det finns att styra med IHC. Du åker nog på FTX-tillverkarnas egna paneler, men det finns alltid ingångar för styrning av vissa funktioner t ex forcering samt larmutgångar som du då kan koppla till IHC.

Tack för ditt svar! Får utforska vidare på ämnet. Kommer nog fler frågor när/om jag lyckas sätta mig in mer i ämnet. ::)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.