Det sipprar lite, men inte rätt väg och tar det ett tag innan du får VA genom kommunens VA . Har du otur så blir det tvärstopp i ditt avlopp och då är det kört kanske att bo kvar. Det blir nog att bita i äpplet och tala med en spolfirma , det är nog inte bädden kanske som är tät förhoppningsvis, utan dom små hålen i infiltrationsrören som satt ingen sig. Det kan bero på att du har fått något som kallas slamflykt från 3-kammaren.Är sånt som händer. Oavsett allt detta så måste du göra någonting och att vänta in något och låta detta bero kan bli ödesdigert för dig. med stora kostnader, Vad är det för tidsplan på att få in VA från gatan då.

K
Nu vet jag inte var i landet denna infiltrationen finns, men jag hade problem med min infiltration ett år när det var lite tjäle i marken och sedan kom det plusgrader och stora mängder smältvatten. Tjälen kombinerat med smältvattnet gjorde att grundvattennivån tillfälligt blev i höjd med infiltrationen, och då fick jag vatten stående i rören. Pumpade bort lite vatten och senare löste det av sig själv. Vet inte om det är det som har hänt här men nämner det som en möjlighet. I Uppsala blev det just plusgrader.

Oavsett vad problemet är så kommer du knappast att behöva bygga om någonting eller spendera några större pengar. Felsök och spola rent (gärna högtryckstvätt med bakåtriktad stråle), kanske slamsug, sedan kommer det att hålla flera år till.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.