5 980 läst ·
2 svar
6k läst
2 svar
Igensatt Markbädd?
Jag har en trekammarbrunn som går vidare till en markbädd där den sedan mynnar ut i ett dike. Min trekammarbrunn blir full på ett par dagar. Inget åker ut via markbädden. Det måste vara stopp någonstans eller om marken är så blöt efter allt regn att den inte kan ta emot mer. Jag har försökt att spola med högtryck in i utgående rör från trekammarbrunnen. Är det någon som har några förslag? Hur mycket kostar det att gräva om för en ny markbädd? Finns det firmor som kan komma och spola rent med någon special maskin kanske?
Hjäl hjälp....börjar bli trött på att pumpa tredje kammarn nu.
Johan
Hjäl hjälp....börjar bli trött på att pumpa tredje kammarn nu.
Johan
Du har inte någon fördelningsbrunn efter trekammarbrunen?
Normalt brukar man ju dela upp trekammaren på två armar i en fördelare. kan ju vara proppar ut från den som ställer till det. Försöker man rensa från brunnen så riskerar man att hitta bakväggen i fördelaren och där är det ju betong så då kommer man inte längre med rensningen
Normalt brukar man ju dela upp trekammaren på två armar i en fördelare. kan ju vara proppar ut från den som ställer till det. Försöker man rensa från brunnen så riskerar man att hitta bakväggen i fördelaren och där är det ju betong så då kommer man inte längre med rensningen
Nej, inte vad jag vet. Det är ett rör som går till en stenbädd, sen går det ett nytt rör under stenbädden till diket. Jag tror att det var så det var konstruerat.
Jag tror inte att det sitter någon fördelare. Bara ett rör in från huset, och ett rör ut till markbädden.
Jag tror inte att det sitter någon fördelare. Bara ett rör in från huset, och ett rör ut till markbädden.
Klicka här för att svara