offlarjon
Har en friggebod på 15kvm där ena dörren är snedmonterad, vilket gör att den inte går att stänga ordentligt. Har inte brytt mig om det tidigare, dels eftersom vi endast förvarar redskap mm. här men mest för att det mer handlar om ett skönhetsfel. I samband med ommålning tänkte jag dock göra slag i saken & fixa till detta. Enklast hade varit att lossa på gångjärnen & bara flytta upp dörren någon centimeter - problemet är bara att jag misstänker att dörren kanske glider ner i de gamla skruvhålen på nytt, eftersom det är relativt kraftiga skruvar & att dörren vägen en del. Finns det något extra starkt kemiskt trä alt. fogmassa som skulle kunna funka? Det handlar ju i huvudsak inte om att bara täta igen hålen i detta fallet utan i första hand om att ifyllnaden ska vara starkt nog, eftersom skruvhålen kommer såpass nära varandra.
Visa bilaga 339485

Går det inte att lägga några brickor under gångjärnet så att dörren kommer upp lite?

• Gilla
offlarjon
  • Laddar…
J
Köp en tub sättlim. Fyll gamla hålen med pistolsprutan och låt torka..om det inte funkar med brickor.

• Gilla
offlarjon
  • Laddar…
janwide
Borra upp och limma träplugg i de gamla skruvhålen.

• Gilla
offlarjon
  • Laddar…
Borra upp hålen och limma dit en 10mm rundstav..
Alt någon av plastic padding prod som keramiskt trä eller superspackel .

• Gilla
offlarjon
  • Laddar…
offlarjon
OK, tack för hjälpen alla - känns som om jag har flera bra alternativ att gå på nu! :)

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
offlarjon
Gick till slut på förslaget med rundstav + lim så nu har jag en fungerande dörr igen. Tack :)

• Gilla
Mazen och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.