3 268 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Ifyllnad av större skruvhål
Har en friggebod på 15kvm där ena dörren är snedmonterad, vilket gör att den inte går att stänga ordentligt. Har inte brytt mig om det tidigare, dels eftersom vi endast förvarar redskap mm. här men mest för att det mer handlar om ett skönhetsfel. I samband med ommålning tänkte jag dock göra slag i saken & fixa till detta. Enklast hade varit att lossa på gångjärnen & bara flytta upp dörren någon centimeter - problemet är bara att jag misstänker att dörren kanske glider ner i de gamla skruvhålen på nytt, eftersom det är relativt kraftiga skruvar & att dörren vägen en del. Finns det något extra starkt kemiskt trä alt. fogmassa som skulle kunna funka? Det handlar ju i huvudsak inte om att bara täta igen hålen i detta fallet utan i första hand om att ifyllnaden ska vara starkt nog, eftersom skruvhålen kommer såpass nära varandra.
Visa bilaga 339485
Visa bilaga 339485
Produkter som diskuteras: "träplugg"
Träplugg
Träpluggar är infästningskomponenter avsedda för användning i träkonstruktioner, och erbjuder ett attraktivt och funktionellt alternativ till spik eller skruv. Dessa cylindriska bitar av trä är särskilt populära inom möbeltillverkning och
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden