Måste börja med att jag aldrig gjort något likt detta tidigare - och svaret kanske är helt självklart. Tar redan nu tacksamt emot tips på videor eller texter som förklarar.

Kortfattat: mellan hall och kök har jag en lång, smal, korridor. Det är inte helt logiskt att den ens är där. Detta är i en bostadsrätt.

Jag har knackat på väggarna där dörrkarmarna sitter nu och det är inte betong som övriga väggar.

Det jag funderar på är om jag kan ta bort dörrkarmarna (dörrarna har vi aldrig satt dit sedan vi köpte den) och ta bort all vägg runt så att öppningarna in och ut ur korridoren är så stora de kan vara. Jag misstänker att det kommer få köket att se väldigt mycket större ut.

Inne i köket står ett skåp precis innanför öppningen. Denna är inte platsbyggd utan har satts dit för att se platsbyggd ut. Denna skulle isåfall tas bort helt.

Frågan är helt enkelt: var börjar jag? Var kan jag hitta mer information om allt som behövs?
Är detta ens en bra idé eller är jag helt tokig? Total novis och lyckas inte ens googla till mig bra svar :)

Hoppas bilderna kan förklara något bättre än jag kan :)

• En lång, smal korridor med rutigt golv som leder in i ett kök med bord och stolar synliga i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En smal korridor leder in till ett ljust kök med rutigt golv och matbord, där en barnleksaksspis står mot väggen.
    Skapa konto
  • Kök med grönt skåp och trästol, öppning till lång korridor med rutigt golv och dörrposter utan dörrar; redskap hänger på väggen.
    Skapa konto
  • Lång, smal korridor med schackrutigt golv, ett bord längs ena väggen och en öppen dörr vid korridorens slut, lampa i taket.
    Skapa konto
There is an El Dosa above the kitchen door and the main distribution board in the hallway, so there are definitely electrical cables running above the door, which could complicate and certainly make the whole operation more expensive.

• Gilla
roger.lehrberg och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.