Tomture61
Köpt 2008 och nu var en familjemedlem oförsiktig och pajade tvålkoppen 😖
Tvålkoppen gjord i ABS-plast , genomskinlig
IFÖ verkar ha slutat med duschkabiner + går ej att hitta reservdelar 😟
Har plöjt nätet efter reservdelar , nope ....
Frustrerad

Var / hur förvarar man shampoo / tvål nu 🤔
Glasväggar / dörr runt om (5 kantig) med aluminium profil i bakre hörnet för stång / blandare mm.
Trasig tvålkopp i genomskinlig ABS-plast på golv, med två delar separerade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

MultiMan
Limma går nog utmärkt i detta fallet. Tror ett bra superlim från Loctite kommer hålla länge, men köp inte billigaste skräpet i minituber på Dollarstore. Det är stor skillnad, tror mig.

Jag köpte ett tyskt industrisnabblim av bättre sort från Tyskland (typ motsvarande Loctite) och det har hållit flera år att limma tallrikar som gått mitt av, trots ständig diskning. (edit: ser nu att det är från England, tillverkat av Sika, som väl är stora på lim, Casco mm)

Snabbgooglade tips från något företag som säljer sådana produkter tydligen: https://www.galindberg.se/kunskapsbanken/limning-av-abs-plast

Edit: Jag har limmat massor av saker med dessa två lim, allt håller i princip. Det torkar inte i flaskan heller, så det är drygt.

https://amzn.eu/d/9A9ODQJ (tunnare varianten)

Två flaskor industriellt superlim från märket Everbuild, Stick2; en med röd etikett "Superglue GP" och en med blå etikett "Superglue HV".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Tomture61
MultiMan MultiMan skrev:
Limma går nog utmärkt i detta fallet. Tror ett bra superlim från Loctite kommer hålla länge, men köp inte billigaste skräpet i minituber på Dollarstore. Det är stor skillnad, tror mig.

Jag köpte ett tyskt industrisnabblim av bättre sort från Tyskland (typ motsvarande Loctite) och det har hållit flera år att limma tallrikar som gått mitt av, trots ständig diskning.

Snabbgooglade tips från något företag som säljer sådana produkter tydligen: [länk]

Edit: Jag har limmat massor av saker med dessa två lim, allt håller i princip. Det torkar inte i flaskan heller, så det är drygt.

[länk] (tunnare varianten)

[bild]
Limmet måste tåla väta .

MultiMan
Tomture61 Tomture61 skrev:
Limmet måste tåla väta .
Om du läser vad jag skriver (det stod även innan editering) så ser du att jag limmat tallrikar som diskas regelbundet. Håller efter flera år. Lär vara betydligt besvärligare än vattenstänk i en dusch.

• Gilla
Tomture61
  • Laddar…
Tomture61
E etompau skrev:
[länk]
Såg detta och hittar ej reservdelar hos dom .
Har även haft tel.kontakt med dom .

Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.