Han kanske hade missuppfattat sitt uppdrag.
 
Kan tillägga att trafikförsäkringsföreningen baserar sina avgifter på IF:s premier,
Därför kan TFF hävda att en trafikförsäkring visst kostar upp till 50.000 per år, för en gammal bil..
Tff får lägga 10 % på trafikförsäkringspremien och ta ut det av den som kanske köpt/bytt bil och missat ett par dagar,,, för den som undrar,
Med sådana avgifter har jag idiotförklarat IF....
 
Redigerat:
TF ägs av försäkringsbolagen gemensamt så de lär ju inte ha något intresse av att konkurera heller. Ocker säger jag.
 
Trafikförsäkringsföreningen baserar sina avgifter på den för tillfället högsta försäkringspremien som fanns för det aktuella fordonet under den tid då en giltig trafikförsäkring saknades. Det behöver alltså inte vara IF:s premier, utan den som för tillfället är dyrast för det aktuella fordonet. Tanken är att det aldrig skall löna sig att inte betala den lagstadgade trafikförsäkringen.

Trafikförsäkringsföreningen betalar olyckor som orsakats av oförsäkrade, okända eller utländska fordon, och där ägare/förare inte kan finnas eller kan betala. I praktiken handlar det om en hel del så kallade pundarbilar som far fram och många smitningsskador.

Trafikförsökringsföreningen går vanligen med ganska många miljoner i underskott varje år, och det täcks av dess medlemmar som är samtliga svenska försäkringsbolag som utfärdar trafikförsäkringar.
 
Swetrot skrev:
Trafikförsäkringsföreningen baserar sina avgifter på den för tillfället högsta försäkringspremien som fanns för det aktuella fordonet under den tid då en giltig trafikförsäkring saknades. Det behöver alltså inte vara IF:s premier, utan den som för tillfället är dyrast för det aktuella fordonet. Tanken är att det aldrig skall löna sig att inte betala den lagstadgade trafikförsäkringen.

Trafikförsäkringsföreningen betalar olyckor som orsakats av oförsäkrade, okända eller utländska fordon, och där ägare/förare inte kan finnas eller kan betala. I praktiken handlar det om en hel del så kallade pundarbilar som far fram och många smitningsskador.

Trafikförsökringsföreningen går vanligen med ganska många miljoner i underskott varje år, och det täcks av dess medlemmar som är samtliga svenska försäkringsbolag som utfärdar trafikförsäkringar.
Det svaret fick jag av tff också, då undrade jag om det verkligen fanns ett bolag som tog ut den premien för en trafikförsäkring, IF fick jag till svar då.
Om det sedan finns någon som tecknat den försäkringen tvivlar jag på,
50.000 för en 20 år gammal minibuss, som är värd tie, knappast.....
 
Snailman
Om man tittade på tv programmet lyxfällan där man 'hjälpte' dem som hade misskött sin ekonomi, så var där en tjej som skulle ta körkort någon gång i framtiden, hon hade redan köpt en bil, som hon inte hade ställt av, och inte försäkrat, så hon betalade ett antal tusen per månad till trafikföräkringsföreningen, så på henne har de inte gått back åtminstone....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.