Är det någom som kan identifiera modellnamnet på denna gamla kran från slutet på 90-talet. Jag tror det är en Mora. Jag tänkte nämligen köpa en ny kran utan att först konsultera rörmokaren. Måttet som gör mig osäker på om den nya kranen passar är hålmåttet.
Alternativet är väl att kolla på undersidan, skruva loss muttern som håller blandaren och mäta hålet i handfatet (det är ju det som begränsar vad som går dit). Om du inte vet vad det är för handfatsmodell (och kan läsa dig till vad det har för dimension på hålet).
Som sagt så bör de flesta "normalstora" blandare få plats, men om du ser till att de täcker lika mycket som den nuvarande ovanifrån så slipper du att den nya är för smal för att täcka ett oväntat stort hål i porslinet).
Som sagt så bör de flesta "normalstora" blandare få plats, men om du ser till att de täcker lika mycket som den nuvarande ovanifrån så slipper du att den nya är för smal för att täcka ett oväntat stort hål i porslinet).
Det verkar som att tvättstället heter Ifö Cera (är också från slutet 90-talet) och det måste ju vara ett standardhål på ett sådant gissar jag. Jag gör mitt bästa för att slippa skruva loss något ;-). Jag chansar på att standard hålmått är det korrekta (ca Ø 35 mm). Jag tittade på en kran som har Hålmått Ø28–32 mm och denna torde då inte passa.
Klicka här för att svara