MathiasS MathiasS skrev:
[bild][bild]
Ja, det är nog rätt lika ändå! Men inte samma :) Dock bör det ju funka för TS att ersätta med.

J jahallåja skrev:
Jag tackar för tipsen och kompletterar med ytterligare bilder, om det ger någon extra ledtråd.

Finns det någon brädgård eller likande i Göteborgsregionen som man borde besöka på vinst och förlust? Bauhaus hade en som hette "antik" och det andra tipset skulle också kunna funka. Men man kanske har tur och ser något annat i någon specialbutik...
Hade jag vart du så hade jag ritar av profilen i skala 1:1, tagit med den till närmsta hyvleri, och det finns en stor chans att de har tillverkat de profilstålen till någon annan fastighetsägare som varit på jakt efter att komplettera sina lister och foder vid renovering. Många profiler har en lokal tvist eller utseende som du inte hittar i en bygghandel.
Finns stålet så är det ju bara att köra, om inte och det är mycket som ska tillverkas så kan det faktiskt vara en investering att ta fram ett stål tex genom ett hyvleri som du sen ber att få behålla. Brukar kosta mellan 1500-2500 beroende de på storlek och komplexitet. Då kan du ta med det till mer eller mindre vilket Snickeri som helst som har en 4kutterhyvel och be dom hjälpa dig.
Lycka till

• Gilla
jahallåja
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
[bild][bild]
Den där var ju väldigt lik, ska gå och titta både på den och på Anna, som inte heller var långt ifrån!
Bra tips med Abi, dit blir det en vända.

Vit dörr med skadat hörn, synlig kontrast till mörkt utrymme, smarttelefonskärmbild med ikoner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Golvlisten behöver jag inte ersätta denna gång eftersom det bara ska bort en bit för dörren. Fodret kan förhoppningsvis få duga eftersom det inte sitter i anslutning till någon befintlig list.

Lite sugen på att ge mig ut på lite jakt bland hyvlerier men denna gång tar jag inte den kostnaden.

Bra så!

Men Moelvens dörrfoder var ju ännu mer olikt än det du har nu :)
Men, det kanske funkar ändå?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.