Hej!

Jag håller på renovera ett rum i källaren som ska bli tvättstuga. Rummet har tidigare använts som pannrum för eldning av olja och vi har hittat ett rör i golvet under en lucka som jag först trodde var en rensbrunn till avloppet men nu tror jag det är något annat. Det ser ut som att rören är gjort av glaserad tegel eller betong.

Kan det vara nån slags luftning till gamla oljepannan? Och behöver man ha kvar röret?

Med vänlig hälsning, Andre

• Öppen golvbrunn med gammalt rör av glaserat tegel eller betong i nedlagt pannrum under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammalt glaserat tegelrör i betonggolv, möjlig luftning till oljepanna.
    Skapa konto
  • Wow
Oljepannor & Oljebrännare
  • Laddar…
kanske är nån gammal stenkista för nåt.........det har nog ingenting med pannan att göra iallafall...

Tack för svaret.
Upptäckte att det var rensbrunnen till avloppet. Vad kan man sätta för lock på ett glaserat rör som håller tätt?

Vad hände mä ditt bef. renslock?
Ska du behålla durkluckan?
Vad är innerdiametern i röret?

Det var ingjutet ett tätningslock men gjutningen har släppt och det gamla locket har rostat ihop så den går inte att återsnvända.
Innermåttet på röret är 90mm och utsida 140mm.

• Ett rostat tätningslock ingjutet i betong, borttaget från rör, på ett gult och grått golv med röda spår.
    Skapa konto
  • Rostigt lock i gjuten öppning med cirka 90mm innerdiameter och 140mm ytterdiameter.
    Skapa konto
  • Wow
Oljepannor & Oljebrännare
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.