Hej!
Jag håller på renovera ett rum i källaren som ska bli tvättstuga. Rummet har tidigare använts som pannrum för eldning av olja och vi har hittat ett rör i golvet under en lucka som jag först trodde var en rensbrunn till avloppet men nu tror jag det är något annat. Det ser ut som att rören är gjort av glaserad tegel eller betong.
Kan det vara nån slags luftning till gamla oljepannan? Och behöver man ha kvar röret?
Med vänlig hälsning, Andre
Jag håller på renovera ett rum i källaren som ska bli tvättstuga. Rummet har tidigare använts som pannrum för eldning av olja och vi har hittat ett rör i golvet under en lucka som jag först trodde var en rensbrunn till avloppet men nu tror jag det är något annat. Det ser ut som att rören är gjort av glaserad tegel eller betong.
Kan det vara nån slags luftning till gamla oljepannan? Och behöver man ha kvar röret?
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
kanske är nån gammal stenkista för nåt.........det har nog ingenting med pannan att göra iallafall...
Produkter som diskuteras: "stenkista"
Stenkista Mr Flowout
Dränerar 144 liter
895 kr inkl moms
Läs mer
Tack för svaret.
Upptäckte att det var rensbrunnen till avloppet. Vad kan man sätta för lock på ett glaserat rör som håller tätt?
Upptäckte att det var rensbrunnen till avloppet. Vad kan man sätta för lock på ett glaserat rör som håller tätt?
Det var ingjutet ett tätningslock men gjutningen har släppt och det gamla locket har rostat ihop så den går inte att återsnvända.
Innermåttet på röret är 90mm och utsida 140mm.
Innermåttet på röret är 90mm och utsida 140mm.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden