Hej!

Sitter i ett äldre hus och undrar hur jag kan identifiera golvbrunnen i ett hus från 1974 och se om den saknar vattenlås, vilket kan orsakar dålig lukt när duschen inte används under några veckor. Vet någon var man kan köpa vattenlås till äldre brunnar när jag inte kan identifiera modellen?

Rutan på bilden är 20cm, diametern är 15cm. Djupast 15cm och mest grunt på 4cm.

Tack på förhand.

• Öppen golvbrunn med synligt vatten i ett äldre hus, omgivet av blå kakel och en vit plastkant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den brunnen har ett vattenlås, bara att man inte kan ta loss det. Rensning görs genom den vita pluggen.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
M -MaH- skrev:
Den brunnen har ett vattenlås, bara att man inte kan ta loss det. Rensning görs genom den vita pluggen.
Har du någon aning om varför den ändå luktar illa?

Vattenlåset torkar ut då du inte använder brunnen så ofta ofta. Du måste fylla brunnen då och då så att den inte skall torka ut och börja lukta.

• Gilla
Steffe Steffen
  • Laddar…
D Diamant skrev:
Vattenlåset torkar ut då du inte använder brunnen så ofta ofta. Du måste fylla brunnen då och då så att den inte skall torka ut och börja lukta.
Finns det någon lösning som spolar lite vatten då och då? Vill minnas att jag läste om någon klok produkt som hotel använde för att de skulle slippa spola regelbundet.

S Steffe Steffen skrev:
Finns det någon lösning som spolar lite vatten då och då? Vill minnas att jag läste om någon klok produkt som hotel använde för att de skulle slippa spola regelbundet.
Det finns någon typ av olja, man häller en skvätt högst upp så dunstar inte vattenlåset.

• Gilla
Steffe Steffen och 1 till
  • Laddar…
M Mapet890 skrev:
Det finns någon typ av olja, man häller en skvätt högst upp så dunstar inte vattenlåset.
Vet du vad oljan heter?

S Steffe Steffen skrev:
Vet du vad oljan heter?
Tror den heter antidunst

• Gilla
Steffe Steffen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.