Vi håller påatt bygga ett tralldäck hemma, och vi har kommit så långt att vi bara har räcke och trappan kvar. Och nu skulle vi gärna vilja ha lite hjälp med designen på hur räcket ska/kan se ut..
Däcket är på ca 48 m2. Det är 9,7 meter långt intill huset och ca 8,5 meter långt längst ut, och 5,2 m brett. På ena sidan är det 90 grader och på den andra sidan är det indraget, samt det är fasade hörn på båda sidorna..
Och stolparna är inte på samma avstånd ifrån varrandra..

Någon som har en bra och fin idé om hur man kan göra räcket fint som känns luftigt? Tanken är att det även ska vara hyfsat barnsäkert eftersom vi har två barn på 3 år resp 4 månader, och vi vill ju inte att dom ska riskera att trilla ut eftersom däcket är ca 35 cm upp ifrån backen..

Önskar att jag kunde lägga ut en bild på hur däcket ser ut, eftersom det är lite krångligt att förklara hur det er ut. Men jag vet inte hur man lägger ut bilder här...:/

Vi har valt glas, stänger in bra utan att skymma sikt.

J
Vad har du nedanför altanen?

Är det gräs hade jag inte satt upp något räcke alls. 35 cm lär ingen kunna skada sig på.

Jag har sett en altan där de hade satt galvade stålrör mellan stolparna. Det såg bra ut på deras altan och till deras hus.

fn76 skrev:
Vi har valt glas, stänger in bra utan att skymma sikt.
Hur mycket kostar detta ungefär och var har du köpt? Lokal glasmästare?

mina glas som är 1690x830 kostar ca 1400kr st. inkl.moms. Beställde via min pappa som har kontakt på ett glasmästeri i Malmö (betyder inga mellanhänder men inget kompispris). Glasen är lamellglas 4+4. Behövde även 5 st glasklämmor per glas och de kostar 125 kr st. Om man vill räkna ett meterpris på detta blir det ca 1125 kr/m. för glas. Pelare tillkommer men de har jag själv gjort.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.