Försöker hitta inspiration till ett entrétak. Tidigare huvudentrén, men den satt på fel sida så nu är det bara för att hämta posten. Ev en liten uteplats (norrsidan).

Originalet var ett platt tak tror jag, det stod två runda pelare som stöd. Seanr ombyggnad har sågat sönder panelen, tyvärr. Eller i alla fall locklisten, eller vad man skal kalla den. Det är skåror på sidan av listen, så panelbrädorna skjuts in i skårorna. Panelen är i fullgott skick efter 80 år, den byter jag aldrig! :)

Spånade på att göra ett tak ungefär som innan, men kanske bara sticka ut 20-30cm. Då borde det kunna bli självbärande. Liksom för att antyda entrétak men inte se så klumpigt ut. Kan tänka mig att riva hela eller delar av trappan också.

Finns bilder före rivningen, och efter.

Eventuellt ett färdigt plåttak från tex Designtak, om det finns något passande.
Entrédörr till ett hus med borttaget takstöd och skadad panel, byggnadsmaterial och verktyg på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rivningsarbete runt en entrédörr till ett gult hus, förbereder för nytt entrétak med materialrester och stegar synliga.
Skapa konto
Gavel på ett gult hus med en stege lutad mot väggen och en orenoverad trappa, omgiven av grönska och blommande syrener.
Skapa konto
Yellow house facade with a small wooden porch roof, worn door, panel damage, and a ladder leaning against the wall.
Skapa konto
Gul träfasad med en gammal huvudentré, svarta trappsteg och ett litet platt tak stött av svart pelare.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.