Hej! Har lagt forbo marmoleum click i köket och vid ena ingången har jag inte kommit på något bra sätt att dölja skarven mellan tröskel och plattorna. Borde såklart haft en plan för det innan vi la golvet men nu blev det så här. Tycker det ser ok ut men undrar om ni har någon idé för att dölja kanten (5mm)? Plattorna är i nivå med tröskeln.
I andra dörröppningen var det en höjdskillnad till tröskeln så där tyckte jag det blev snyggt med en kvartsstav. Funkar inte mot andra tröskeln för där är golvet nivå med tröskeln.
Bild på golvet för den som är intresserad: färgerna moon och orbit. Vi är supernöjda!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
I andra dörröppningen var det en höjdskillnad till tröskeln så där tyckte jag det blev snyggt med en kvartsstav. Funkar inte mot andra tröskeln för där är golvet nivå med tröskeln.
Logga in
Skapa konto
Bild på golvet för den som är intresserad: färgerna moon och orbit. Vi är supernöjda!
Logga in
Skapa konto
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Det vanligaste är ju en metallist. Det finns också sådana tunna i träimitation (om du hittar ngn som liknar tröskeln/golvet på andra sidan) - om det känns snyggare.H hejolov skrev:Hej! Har lagt forbo marmoleum click i köket och vid ena ingången har jag inte kommit på något bra sätt att dölja skarven mellan tröskel och plattorna. Borde såklart haft en plan för det innan vi la golvet men nu blev det så här. Tycker det ser ok ut men undrar om ni har någon idé för att dölja kanten (5mm)? Plattorna är i nivå med tröskeln.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Annars kanske ett alternativ är ngn mer rörlig fog, tex latex, i lämplig färg som matchar det nya golvet (om springan är liten)
Medlem
· Stockholm
· 4 636 inlägg
Hej
Jag hade gjort en helt ny tröskel som täckte bägge golven.
/W
Jag hade gjort en helt ny tröskel som täckte bägge golven.
/W
Klicka här för att svara