4 397 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
Idé på fräsa spont enkelt på lite bräder.
Har lite pärlspont med ändspont att sätta i ett rum. Med mina längder blir det extremt mycket svinn. Så jag tänkte att på spillvirket kan man fräsa ett spår så passar dem i befintliga bräder. Är det någon som har en idé på något verktyg eller dylikt utan att måsta åka till en såg eller köpa längre virke.
Mvh Robin
Mvh Robin
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Är det ändspontat så sätt det löpande, alltså som man lägger golv, det som blir över börjar du med på ny rad
Taket är 4,8m långt. Men bara 3,20 kommer synas då resten kommer skärmas av, av en glas/spegel dörr/garderob. Tanken var då att få alla skarvar där inne. Men helst då inte kanske på samma ställe.
Ska jag då kapa för att få en endspontbit till varje skarv blir det sjukt mycket spill. Tänkte då om någon hade en briljant idé då jag är lite av en sämre amatör =)
Ska jag då kapa för att få en endspontbit till varje skarv blir det sjukt mycket spill. Tänkte då om någon hade en briljant idé då jag är lite av en sämre amatör =)
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Vilka längder på panelen har du?s_o_n_y skrev:Taket är 4,8m långt. Men bara 3,20 kommer synas då resten kommer skärmas av, av en glas/spegel dörr/garderob. Tanken var då att få alla skarvar där inne. Men helst då inte kanske på samma ställe.
4,80 är nämligen en dimension du borde kunna köpa. 0 spill mao
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det går ju att skarva löpande även om ändspont saknas.
Speciellt inne i en garderob där det inte alls syns.
förskjut skarvarna bara så du inte får två skarvar bredvid varandra.
Speciellt inne i en garderob där det inte alls syns.
förskjut skarvarna bara så du inte får två skarvar bredvid varandra.
Klicka här för att svara