Har lite pärlspont med ändspont att sätta i ett rum. Med mina längder blir det extremt mycket svinn. Så jag tänkte att på spillvirket kan man fräsa ett spår så passar dem i befintliga bräder. Är det någon som har en idé på något verktyg eller dylikt utan att måsta åka till en såg eller köpa längre virke.

Mvh Robin

• Gilla
Helixen
  • Laddar…
S
finns risk att det blir plottrigt. men köpa en fräs?

Men hade dom inte redan ändspont eller tänker du skarva av små bitar ?

Är det ändspontat så sätt det löpande, alltså som man lägger golv, det som blir över börjar du med på ny rad

Taket är 4,8m långt. Men bara 3,20 kommer synas då resten kommer skärmas av, av en glas/spegel dörr/garderob. Tanken var då att få alla skarvar där inne. Men helst då inte kanske på samma ställe.

Ska jag då kapa för att få en endspontbit till varje skarv blir det sjukt mycket spill. Tänkte då om någon hade en briljant idé då jag är lite av en sämre amatör =)

s_o_n_y skrev:
Taket är 4,8m långt. Men bara 3,20 kommer synas då resten kommer skärmas av, av en glas/spegel dörr/garderob. Tanken var då att få alla skarvar där inne. Men helst då inte kanske på samma ställe.

Ska jag då kapa för att få en endspontbit till varje skarv blir det sjukt mycket spill. Tänkte då om någon hade en briljant idé då jag är lite av en sämre amatör =)
Vilka längder på panelen har du?
4,80 är nämligen en dimension du borde kunna köpa. 0 spill mao

3,60 är dom jag har. och nackdelen är att jag har två paket som inte går att lämna tillbaka. Så jag tänkte göra det jag kan med dem =)

Det går ju att skarva löpande även om ändspont saknas.

Speciellt inne i en garderob där det inte alls syns.
förskjut skarvarna bara så du inte får två skarvar bredvid varandra.

Tack för alla svar. Jag tror ja har en lösning. Jag kapar bort den utstickande sponten (fjäder?). Sen lägger jag skarven där garderobsskenan ska vara. På så vis kommer den inte synas alls :D

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.