3 861 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
I stället för laddomat?
Vi har ett system med liten kökspanna och acctank. Tyvärr har klåparen som byggde systemet bara satt en pump som laddar från pannan och rör om i tanken. Systemet sattes in innan vi köpte huset och vi har hittat mycket andra spännande fel på det - en del livsfarliga som bristfällig expansion
- spännande. Vi har börjat fundera på att byta ut hela skiten men det dröjer något år tills vi har ork. Däremot funderar jag på att förbättra laddningen och få lite skiktning i tanken. Skulle göra minska vedförbrukningen hoppas jag.
Jag har för mig att jag sett en skiss för hur man gör en koppling motsvarande laddomat 21 här på forumet. Men nu kan jag inte hitta den. Var det Matss eller någon annan som la ut den för länge sen???? Är det nån som kan vet hur man kopplar? Lite rör och ventiler är lagom investering i vårt gamla skitsystem innan det åker ut om nått år eller så.
Tror inte att jag lagt upp nån ritning på detta, däremot har jag en begagnad termostat till en laddomat 10 som du kan få köpa. Det är bara ventilen, men pump har du väl redan? Kolla på http://www.termoventiler.se.
Skicka mig ett meddelande vid intresse.
Skicka mig ett meddelande vid intresse.
Hmmmm hade för mig att det var du.......
Kolla de termoventiler. Om jag fattat rätt har 10:an samma funktion som 21:an UTOM självcirkulation. Så det skulle nog funka bra för mig. Det blir ändå knappast nån självcirk pg långa och tokigt dragna rör.
Skickar dig ett meddelande.
Kolla de termoventiler. Om jag fattat rätt har 10:an samma funktion som 21:an UTOM självcirkulation. Så det skulle nog funka bra för mig. Det blir ändå knappast nån självcirk pg långa och tokigt dragna rör.
Skickar dig ett meddelande.
Klicka här för att svara