Hej!

Kan man sätta i alla takgenomföringar för kamin, köksfläkt, avloppsluftning, frånluftsvärmarutblås innan man börjar invändigt och monterar kök, kamin, värmepanna ...? Förstår att det kommer att innebära en del finlir med tumträt men frågan är om det över huvud taget är görligt?

Såsom bakgrund kan nämnas att jag håller på med ett fritidshusbygge där jag snart (2 v) får besök av plåtslagare som skall lägga bandad aluzink och de ville då gärna att taket med alla genomföringar var helt klart när de kommer :eek:

Helst hade jag väntat med plåtningen något men man bör ju ej vänta längre än 3 mån med enbart takpapp på taket så därav tidspressen....

// Laxen
 
Hallå någon där ute med koll på det här med tak!

Går det att göra klart alla genomföringar som ska vara i taket så att plåtslagarna kan sätta fast sina takhuvar och göra klart när dom kommer trots att huset i nuläget är helt tomt invändigt???

// Laxen
 
Det är klart att du kan. Håll koll på var rören ska gå så du inte hamnar mitt i rummen eller så..... // Micke
 
ok tack!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.