Nu var ju det 40 år sedan... Och alla förutsättningar varierar mellan fallen.

Det jag ville föra fram, är att även ett "riskfritt" regelbrott kan ge oförutsett stora påföljder. Föreningen gjorde formellt fel, men bedömde troligen att den skada agerandet gav, inte rimligen skulle kunna få några större följder. Och moraliskt tror jag de flesta av oss tycker att det är helt rätt att slänga ut en "ockupants" prylar så här. Men det är olagligt.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.