Hej.

vi har nyss haft en firma här som har hjälpt oss med rörbyte utomhus och för det behövdes en grävmaksin. Den ena gubben körde på ett träd och krossade glaset på maskin. Okey att vi betalar hyran för grävmaskin, men ska man verkligen behöva betala självrisken på skadan när vi inte orsakat den själva? Eller är det oxå en gråzon som det mesta brukar vara när man hyr hantverkare.

Spontant känns det som att det ska vara hantverkarens problem Men var det ni eller dem som hyrde maskinen?

• Gilla
SprallFia
  • Laddar…
Byurn Byurn skrev:
Spontant känns det som att det ska vara hantverkarens problem Men var det ni eller dem som hyrde maskinen?
Dom hyrde den och satte upp kostnaden på slutfakturan, vilket var helt okey.

SprallFia SprallFia skrev:
Dom hyrde den och satte upp kostnaden på slutfakturan, vilket var helt okey.
bara självrisken jag tycker verkar konstig.

När vi pålade om bryggan insåg inte föraren av maskinen hur tvärdjupt vi har och gick ut över brinken. Han tvingades krypa ut genom takluckan. Tungbärgare tillkallades och maskinen in på omfattande åtgärder. Inget tal från entreprenören att vi skulle stå någon kostnad för detta. Så nej, det måste vara förarens ansvar. Inte ert fel att han körde sönder glaset.6

• Gilla
SprallFia
  • Laddar…
Jag ska prata lite med honom innnan vi betalar. Min man är lite för snäll :). Han grävde även av vårt dräneringsrör som han lovade att laga, men det glömde han, jag funderar på att hålla inne lite grann av betalningen tills han har fixat det. cirka 10 % för jag är rädd att han inte gör det.

H
Glöm inte fixa dräneringsröret innan ni lägger tillbaka jorden/massorna

• Gilla
SprallFia
  • Laddar…
H hus520 skrev:
Glöm inte fixa dräneringsröret innan ni lägger tillbaka jorden/massorna
Det var exakt det han glömde och då tycker jag han har skyldighet att fixa det....han glömde trots min man påminde honom samma dag han la igen.......så himla trist

Om ni inte har stått för grävmaskinen är det entreprenörens problem om skador uppstått på grävmaskinen så länge det inte är ni som förstört maskinen Stå på er!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.