58 761 läst ·
178 svar
59k läst
178 svar
Hyr hus där ägaren lurar mig på elen
En timme kvar nu...…. Om dom nu inte dricker kaffet långsamt och inte kommer ut fören vid 9. Då måste vi ju vänta i 3 timmar.. 

Hej
Triggern är hämtad nu och det tar lång tid att tanka över uppgifterna från den till
dator.
elfirman ringer senare under dagen och berättar resultatet.
Så alla ni där ute DOMEN kommer inom kort...……….
Triggern är hämtad nu och det tar lång tid att tanka över uppgifterna från den till
dator.
elfirman ringer senare under dagen och berättar resultatet.
Så alla ni där ute DOMEN kommer inom kort...……….
Det kan ju vara vettigt att kalibrera en gammal mätare också. Men att räkna varv kan man ju göra själv.
Spännande, eller egentligen inte, att sista siffran är tiondelar är ju självklart så att du blivit blåst är det inget snack om. Och det är systematiskt utfört av husägaren då han har fakturorna och ser ju själv nettot.
Frågan är hur du går vidare.
Frågan är hur du går vidare.
Mathias: Om det är så så håller jag med om att det är meningslöst.
Förhoppningsvis hade dom nån loggande mätare som mäter mha strömtrafos eller liknande.MathiasS skrev:
TS kanske har en bild på mätaren?
6,2 kwhS schaktakonsulten skrev:Sen igår har jag enligt hans uträkning förbrukat 62 KW timmar till idag dvs 24 tim.
Till saken hör att jag har pelletspanna som värmer varmvattnet, inga el element
bara kyl, frys, lampor samtliga Led, samt en dator.
Mätarn igår: 57989,2 där den sista är 1 tiondels Kw timme
Mätaren idag 57995,4
min uträkning 57995 - 57989 = 6 Kw timmar.
Ägarens uträkning 579954 - 579892 = 62 Kw timmar
Kan påpekas att pellets pannan drar ca 2 Kw dygnet resten hushållsel.
Vad verkar mest rimligt i det här..
Precis, ring och säg att det är minst 50 byggahus läsare som ej kunnat åka till jobbet ännu i sin iver att få reda på resultatet. Staten förlorar massa skatte kronor pga långsam överföring till datornuseless skrev:
Jag har uppfattat det som att TS vill ha en tredje part som bekräftar hans farhågor så han har lite mer kött på benen när han konfronterar värden, istället för att bara säga att han minsann räknat på hur snabbt kuggarna spinnerMathiasS skrev: