Hej,

Min tank på bilden är fylld med vatten. Hur fyller jag den mest korrekt med luft. Kan ju inte se vattenmängden i kärlet,när jag tömmer systemet.

• Röd expansionskärl för värme installerad på vägg med synliga rör och kablar i ett pannrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Etikett på en röd HydroTub cistern med tekniska specifikationer, placerad i ett verkstadsutrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser ut som en hydropress. Töm den och fyll på luft i nippeln under den svarta plattan.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Det står ju på att det är en hydropress och att man ska kolla förtrycket två gånger per år. Det tror jag inte att någon gör.

Gör såhär:
Öppna en kran någonstans och låt den stå öppen. När vattnet slutat rinna, kontrollera lufttrycket med hjälp av en lufttrycksmätare (som när man kollar lufttryck i däck). Det ska vara 90 procent av tillslagstrycket (det tryck där pumpen startar igen).

• Gilla
13ackman
  • Laddar…
Hur vet du att den är full? Kommer de vatten i ventilen där uppe? Kommer de vatten där uppe är blåsan sönder.

T topmount skrev:
Hur vet du att den är full? Kommer de vatten i ventilen där uppe? Kommer de vatten där uppe är blåsan sönder.
Ja det gör det, trodde de var luft och vatten i samma tank. Så då behöver jag byta till en ny hydropress?

Antingen en ny hydropress eller möjligen bara en ny blåsa, är vad som behövs.

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.