Hoppas någon kan hjälpa mig. Har köpt en ny 50l hydrofor till mitt hus, håller på att bli tokig. Får inget tryck i den, den gamle fungerade det i men inte i denna, Allt är rätt kopplar men den bygger inte upp trycket. 1.5 kg står den på bara och jobbar. Har fyllt på med säkert 5 liter vatten i det lilla hålet men det händer inget. provade att skruva loss slangen med "vatten in" och satt ner den i en hink med vatten och den tömde den direkt.
Kan det blivit stop i spetsen som ska suga upp grundvatten? Konstigt isåfall för den gamla hydroforen funkade(den va trasig på annat sätt, därför bytte jag den).

Problemet är ju inte hydroforen utan pumpen. Enderast om det är en trefaspump skulle ju faserna kunna ligga fel och den går baklänges. Men om den är lika kopplad som innan torde det inte vara felet. Finns det vatten i brunnen? Ger pumpen vatten, öppna en kran och se om den ger vatten. Går pumpen som den ska och inte suger luft eller annat så kanske det helt enkelt är så att pumpen är utsliten. Kolla bottenventilen så inte den är igensatt eller om det är igensatt någon annanstans

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.