7 695 läst ·
38 svar
8k läst
38 svar
Huvudsäkring går ute i elskåp ofta
Bara problem med dessa elbilar, byt till en riktig bil med ottomotor
Jag har inte hört något om att Kia skulle ha problem med detta så jag hade nog kollat på att få de åtgärdat på garantin.F fidde888 skrev:
Men oavsett vilket så är den näst bästa lösningen annars att ställa den på att ladda med minsta laddhastighet dvs 6a och plugga I den innan ni går och lägger er eller efter ni lagat mat mm.
Belastningsvakt?F fidde888 skrev:
Har du en sådan?
Redigerat:
Om huvudsäkring är 16A (3faser x 16A)
Laddboxen använder en av faserna och nyttjar 16A så är alla andra förbrukningar på den fasen över säkringens kapacitet, alltså löser den ut.
Så jag ser två lösningar
1. Som du gjort, ställa ner laddboxen
2. Större huvudsäkring
Laddboxen använder en av faserna och nyttjar 16A så är alla andra förbrukningar på den fasen över säkringens kapacitet, alltså löser den ut.
Så jag ser två lösningar
1. Som du gjort, ställa ner laddboxen
2. Större huvudsäkring
Till laddboxen kan du ha en lastbalansering, den ser till att huvudsäkringar aldrig överbelastas av laddboxen.
Men jag skulle nog ändå säkrat upp, 16a är rätt lite. Skiljer inte mycket i nätavgift mellan 16a å 25a, har du Sydkraft som elbolag skiljer det bara 300kr/månad
Men jag skulle nog ändå säkrat upp, 16a är rätt lite. Skiljer inte mycket i nätavgift mellan 16a å 25a, har du Sydkraft som elbolag skiljer det bara 300kr/månad
har eonD Djävulssnickarn skrev:
Klicka här för att svara