Har hittat huvudledningen på elen som går till elcentralen inne i tvättstugan, som ligger löst på marken under en träbro som är utgång från tvättstuga. Ledningen har inget skydd eller dylikt över sig, utan ligger fritt på marken. Är detta verkligen tillåtet/rätt ?
Gäller enplansvilla.
Gäller enplansvilla.
Kaneln ligger under gräsmattan fram till där bron ut från tvättstugan börjar. Där finns bara sand och denna bro. Kabeln löper mot husgrunden fram till röret på husväggen/gaveln där den går in i tvättstugan till elcentralen. Har köpt huset som andra ägare, så jag vet ej vem som gjort eldragning och elinstallationer.
Om ni ser på bilderna (syns inte så bra) så ser ni på bild 1,2 och 3 att kabeln kommer fram under gräsmattan och fortsätter längst husgrunden och in i röret efter väggen och går in i tvättstugan, samt är där kopplad till säkringstavlan, vad jag kan se.
Om ni ser på bilderna (syns inte så bra) så ser ni på bild 1,2 och 3 att kabeln kommer fram under gräsmattan och fortsätter längst husgrunden och in i röret efter väggen och går in i tvättstugan, samt är där kopplad till säkringstavlan, vad jag kan se.