Jag ska ta bort ett av två element i köket för att få plats med fler bänkskåp under detta fönster.
De vitmålade rören som går upp till elementet är 16-17 mm (biltemas plastskjutmått...).

Innebör detta jag skruvar på vänster rör på förtjockningen och högra under böjen för att sedan täcka med metallhuv 10 (ex 4178)? Vill ogärna göra fel.

Först tappar jag ur systemet.

DSCF9308.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Krilleman
Nej, använd 5100 rakt i T-rören...

Täta med lin & locherpasta

• proppar.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Oj, känns lite läskigt att sätta proppen under golvet om jag inte skulle få det tätt.
Får jag tag i lin, locherpasta och svart propp 10 på byggvaruhus typ bauhaus?

Om du känner dig osäker är det då inte bättre att ringa rörkrökaren?

Finns även svarta ad huvar om du vill proppa ovan golv. Lin och locher är oslagbart...

Förvisso kan man leja bort allt jobb hela tiden, men då faller väl lite grejen med detta forum?

Det är alltså en SVART propp (eller huva) jag ska ha. Går det inte med krom/mässing/ellervaddetnufinnsförmaterialtillgängligt i stället?

phant skrev:
Förvisso kan man leja bort allt jobb hela tiden, men då faller väl lite grejen med detta forum?
Nej, absolut inte. Poängen faller inte för att man lägger ut ett jobb, det jag ville få fram är att om man är osäker så ta hjälp. Va med när rörkrökaren är där och fråga, det lär man sig på.

Är man inte tvärsäker på vad man gör så finns en risk med att det kan läcka, har man då en dold skarv kan det bli svårt att upptäcka och stora skador till följd.

Jag förstår.
Grejen är den att vi nyligen bytt en t-koppling i diskbänksskåpet och då fick vi en räkning på +1700 kr för 10-20 min jobb, så jag är inte jättesugen på att ringa rörmokare igen, om detta är nått som jag kan skruva själv.

Om jag ska proppa ovan golv varför kan jag inte använda en metallhuv med gummibricka?

Vad är svarta ad huvar för något?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.